به روز شده در: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت مدارس غیردولتی اظهار کرد:‌ اگر از استثناها بگذریم، به طور کلی امکانات مدارس دولتی بیش از مدارس غیردولتی است.

به گزارش گذار نیوز از فارس، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت مدارس غیردولتی اظهار کرد:‌ اگر از استثناها بگذریم، به طور کلی امکانات مدارس دولتی بیش از مدارس غیردولتی است؛ به عبارتی امکانات برای تعلیم و تربیت مانند معلمان فرهیخته، کتب درسی و ... در مدارس دولتی به خوبی وجود دارد.

وی افزود: بنده نمی‌خواهم اصطلاح لاکچری را برای برخی مدارس به کار ببرم ولی اکنون برخی برای فریب مردم و نشان دادن ظواهر مجلل، امکاناتی که در راستای اهداف تعلیم و تربیت قرار ندارد را در مدارس غیردولتی ارائه می‌کنند و دانش‌آموز که سن کمی دارد به سوی آن سوق می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم از نظر ظواهر به مدارس غیر دولتی بنگریم ممکن است امکاناتی در آنها ارائه شود که در مدارس دولتی نیست؛ به نظر می‌رسد نظام آموزش و پرورش موارد اساسی تحصیل مانند محتوای آموزشی، کتب و .. را تا حدودی در اقصی نقاط کشور تأمین کرده است.

میرزاده افزود: نباید تحت تأثیر تبلیغاتی قرار بگیریم که در مدرسه‌ای امکاناتی ایجاد شده و بیشتر شبیه کانون فرهنگی، هنری و تربیتی است تا مدرسه؛ متولی اصلی برخی از اقدامات مدارس غیردولتی دستگاه‌های مربوط به حوزه فرهنگ، هنر و ورزش هستند و باید اقدامات را انجام دهد؛ به طور مثال برای ورزش دانش‌آموزان یک وزارتخانه متولی است و باید اقدامات را انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: ما که نمی‌توانیم اقدامات وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز رفاهی و .. را در مدارس دولتی ایجاد کنیم و عملا این امر مقدور نیست؛ لذا اهداف اصلی تعلیم و تربیت تا حدودی در مدارس فراهم است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: