تاریخ انتشار: ۱۳ شهر ۱۳۹۵

I8 این روزها زبان طراحی آینده “بی ام و” محسوب می‌شود. “بی ام و” رقیب همیشگی بنز. خودروسازی که همواره بیشتر از بنز مورد علاقه جوانان بوده و در کنار رقیبان خود خودروهای فوق‌العاده‌ای را به بازار ارائه کرده و در فضای رقابتی از دیگران عقب نمانده است. به گزارش گروه خودروی عصر ایران […]


I8 این روزها زبان طراحی آینده “بی ام و” محسوب می‌شود.

“بی ام و” رقیب همیشگی بنز. خودروسازی
که همواره بیشتر از بنز مورد علاقه جوانان بوده و در کنار رقیبان خود خودروهای فوق‌العاده‌ای
را به بازار ارائه کرده و در فضای رقابتی از دیگران عقب نمانده است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از
“اتوگاید”، این خودروساز آلمانی با برخی از مدل‌هایش مخاطبان و مشتریانش
را حیرت‌زده کرده است. اما سوال واقعی این است که بهترین و نمادین‌ترین تولیدات
“بی ام و” در طول تاریخ کدام اتومبیل‌ها هستند؟ اینک درآستانه صدمین سالگرد تولد “بی ام ‌و” به
بررسی نمادین‌های این خودروسازی در یک قرن گذشته می‌پردازیم.

“بی‌ ام و” E30 M3

می‌توان از E30 M3 به عنوان
نمادین‌ترین خودروی قرن “بی ام و” نام برد. به عنوان اولین سری
M3 موفقیت خود را
به عنوان یک نمونه منحصر به فرد آغاز کرد و تعداد کمی از خودروسازان موفق به تکرار
چنین روندی شدند. این اتومبیل پس از پورشه ۹۱۱ پرافتخارترین خودروی آلمانی محسوب
می‌شود و در رده خودروهای پرفورمنس رانندگی نابی را برای راننده به وجود می‌آورد.
مدل E30 M3 که بین
سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ تولید شد و توانست جواز حضور در مسابقات تورینگ کار آلمان
موسوم به
DTM را کسب کند. البته
این نمونه قدرتمند
E30 حدود ۱٫۵
برابر از گران‌ترین نمونه استاندارد ۳۲۵
i گران تر بود.

“بی ام و” ۲۰۰۲ توربو

5 خودروی نمادین بی‌ام و در طول تاریخ

این روزها سخت است مدل تکی از از بی ام و را
پیدا کنیم که موتور توربوشارز را در ساختار خود نداشته باشد. اما بی ام و ۲۰۰۲
اولین اتومبیل توربوشارژ کارخانه بی ام و است که با گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر بازدهی
برابر ۱۷۰ اسب بخار دارد. این خودرو برای کمپانی آلمانی اهمیت زیادی دارد و به
همین دلیل نمونه‌ای از مدل مفهومی هامیج ۲۰۰۲ را براساس نوستالژی قدیمی تولید کرده
است.

در سال ۱۹۷۲ بی او و مدل ۲۰۰۲را روانه بازار کرد. ۲۰۰۲ تعریفی جدید از سدان های اسپرت بود (درحالی
که دو درب داشت). بی او و پس از جنگ جهانی دوم، تنها به یک خودروساز تولید انبوه
تبدیل شده بود و اگرچه به چندین پیروزی چه در مسایل اقتصادی و…پس از جنگ جهانی
رسیده بود، اما درهر صورت پشت دو غول خودروساز ساز آلمانی، یعنی مرسدس و فولکس واگن
قرار داشت
.

“بی ام و” I8

5 خودروی نمادین بی‌ام و در طول تاریخ

“بی ام و” I8 مدرنترین
اتومبیل نمادین‌های گروه صنعتی ۲۰۰۸ محسوب می‌شود. اما بحث در خصوص این موضوع
چندان آسان نیست. این خودرو این روزها زبان طراحی آینده “بی ام و” محسوب
می‌شود. پلاگین هیبریدی بودن این خودرو ثابت می‌کند که تمام خودروهای این رده
الزاما کسالت بار نیستند. بسیاری از کارشناسان راندن این مدرن آلمانی را به
M4 ترجیح می‌دهند.

ریشه‌های ب‌ام‌و I8 به سال ۲۰۰۹ میلادی باز می‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار یک خودروی
کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین (
EFFICIENT
DYNAMIC
) ب‌ام‌و بهره می‌برد.
خودروی مذکور نمونه‌ای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر ۱٫۵ لیتری (توربو دیزل)
و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتری‌های لیتیوم- یونی جهت
تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره می‌برد
.

“بی ام و” ۵۰۷

5 خودروی نمادین بی‌ام و در طول تاریخ

اخیرا این خودرو آلمانی به دلیل احیاء خودرو
خواننده معروف آمریکایی “الویس پریسلی” مورد توجه قرار گرفت. اما این
خودرو رودستر در زمان ساختش به دلیل کمیاب بودن مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان
تنها ۲۵۲ دستگاه از این خودرو ساخته شد. با وجود اینکه ۵۰۷ چهره اسپورت بی ام و را نشان می‌داد اما ساخت
این اتومبیل باعث ضرر سنگین کارخانه شد. این مدل بی ام و پایه و اساس ساخت مدل‌های
Z3، Z4 و Z8 شد.

“بی ام و” ایستا

5 خودروی نمادین بی‌ام و در طول تاریخ

دقایقی را در خصوص این خودرو تامل کنید؟ ایستا
چگونه به اینجا رسید. “بی ام و” تصمیم گرفت یک خودروی بسیار کوچک با
موتور ۲۴۷ سی‌سی تک سیلندر تولید کند. این کمپانی تولید این خودرو را بیت ن سال‌های
۱۹۵۶ تا ۱۹۶۲ در مدل‌های ایستا ۲۵۰ و ۳۰۰ ادامه داد. این خودرو هرگز جذاب و سریع
ظاهر نشد اما یکی از نمادین‌ترین‌های بی ام و در طول تاریخ محسوب می‌شود.
ایستا در نمایشگاه خودروی تورین ۱۹۵۳ رونمایی شد. ابعاد بدنه ایستا آن
قدر کوچک بود که بسیاری از بازدیدکنندگان از دیدن آن غافلگیر شدند. طول ۲٫۲۹ متری،
عرض ۱٫۳۷ متری و فرم بدنه تخم مرغی شکل که تنها یک در داشت و آن هم از قسمت جلو
باز می‌شد؛ این خودرو را از سایر خودروهای موجود در بازار کاملا متفاوت می‌کرد؛ به
خصوص که با باز کردن در فرمان و سایر متعلقات مربوط به آن نیز همراه در جابه‌جا می‌شد
.



منبع:عصرایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس