تاریخ انتشار: ۲۹ شهر ۱۳۹۵

مدیرکل دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تاکید بر اینکه «حال ابنیه فنی خوب نیست» گفت: حدود ۸۰۰ پل بزرگ در راه های شریانی و روستایی به تعمیر اضطراری نیاز دارند. به گزارش ایسکانیوز و به نق از ایرنا، رضا اکبری به وضعیت کنونی ابنیه فنی در حمل و نقل […]


مدیرکل دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تاکید بر اینکه «حال ابنیه فنی خوب نیست» گفت: حدود ۸۰۰ پل بزرگ در راه های شریانی و روستایی به تعمیر اضطراری نیاز دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نق از ایرنا، رضا اکبری به وضعیت کنونی ابنیه فنی در حمل و نقل جاده ای گفت: به دلیل اینکه در سال های گذشته مشکلات پل ها و تونل ها به طور جدی برطرف نشده است، حال ابنیه فنی خوب نیست و بسیاری از پل ها دچار آب شستگی شده اند و وقوع سیل می تواند به راحتی آنها را تخریب کند. به همین دلیل بیش از ۵۰۰ دستگاه پل بزرگ نیاز مبرم به تعمیرات اساسی مانند تنظیم بستر، هیدورلیک، پی و فونداسیون، تعمیرات سازه، ستون سازی و روسازی دارند.
وی افزود: تونل ها از وضعیت بهتری نسبت به پل ها برخوردارند و با وجود نزدیک به ۳۶۰ تونل موجود در شبکه راه های کشور، خوشبختانه نیاز چندانی به تعمیر جدی و اساسی ندارند.
مدیرکل دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه «برای نگهداری ابنیه فنی به اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال برای پنج سال متوالی نیاز است» گفت: اکنون کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریال به این حوزه تخصیص داده می شود و ما نیز براساس اولویت بندی و به نسبت وضعیت اضمحلال و شدت تخریب، برای بهسازی و نگهداری ابنیه فنی اقدام می کنیم. اما به طور حتم با توجه به وضعیت مالی کشور چنین اعتباری تخصیص نمی یابد؛ به همین دلیل در نظر داریم با استفاده از اسناد خرانه اسلامی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی ابنیه فنی را مدیریت و نگهداری کنیم.
اکبری به چگونگی اولویت بندی در نگهداری ابنیه فنی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۳۵۰هزار پل موجود در شبکه راه های کشور، ۶هزار دستگاه پل بزرگ در جاده ها و ۲ هزار دستگاه پل بزرگ در راه های روستایی وجود دارند که از مجموع این هشت هزار پل بزرگ حدود ۶۰۰ دستگاه در جاده ها و ۲۰۰ دستگاه در راه های روستایی به تعمیرات اضطراری نیاز دارند.
وی با اشاره به پراکندگی پل های آسیب دیده در کشور از نظر توزیع فراوانی خاطرنشان کرد: اکثر این پل ها در حاشیه سواحل خلیج فارس، دریای خزر و استان های سیل خیز مانند کرمان، ایلام و خوزستان به دلیل شرایط جوی متفاوت از نظر خوردگی، اضمحلال مواد و مصالح واقع هستند.
مدیرکل دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه به گزارش ارائه شده از وضعیت ابنیه فنی به وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این گزارش که توسط وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی باهدف تخصیص بودجه مشخص به راهداری ارائه شد، در روند اجرایی قرار گیرد و محقق شود تا بتوانیم ابنیه فنی را ارتقا دهیم.
اکبری در ادامه از انجام عملیات نگهداری تونل امیرکبیر در محور کرج-چالوس هم زمان با عبور بار ترافیکی خبر داد و یادآورشد: طبق قرارداد با پیمانکار تصمیم بر تثبیت سقف تونل با پوشش فلزی و استفاده از روش «راک بولت*» بعد از عملیات لق گیری گرفته شد.
* راک بولت از وسایل و امکانات جدید کم نظیر و شاید بی نظیر در رشته عمران و راه سازی است؛ استفاده از آن که در واقع همان بولت ها و میلگردهای مخصوص اتصال و استحکام بین سنگ و سازه یا مصالح است که کار را بین خاک و سازه و یا استحکام آن انجام می دهند که در این صورت به این نوع از میلگرد و بولت، انکر نیز گفته می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی پانزدهم شهریورماه امسال در آیین رونمایی از سامانه مدیریت روسازی راه های شریانی کشور، ارزش راه های کشور را بیش از ۲ تریلیون ریال (۲۰۰ هزار میلیارد تومان) اعلام و تاکید کرد: موظفیم این ثروت ملی و امانت را به بهترین روش نگهداری کنیم.
۷۰۲/۶۰۱



منبع:ایسکانیوز

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس