تاریخ انتشار: ۰۶ شهر ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: ۷۱ کیلومتر از مسیر راه آهن قزوین – رشت ریل گذاری شده و ۶۰ کیلومتر دیگر از رشت به رستم آباد آماده ریل گذاری است. به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی […]


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: ۷۱ کیلومتر از مسیر راه آهن قزوین – رشت ریل گذاری شده و ۶۰ کیلومتر دیگر از رشت به رستم آباد آماده ریل گذاری است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از راه آهن قزوین- رشت، افزود: راه آهن قزوین – رشت یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است و در حال حاضر ۹۳ درصد در بخش زیرسازی و ۱۹ درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری بخش هایی از مسیر انجام شده است.
نورزاد درباره تکمیل عملیات زیرسازی این مسیر ریلی بیان کرد: ۶۰ کیلومتر این مسیر از سمت قزوین و ۱۱ کیلومتر از طرف رشت ریل گذاری شده و ۶۲ کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل گذاری است و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی های خاصی دانست و گفت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسایل و موانع گوناگونی مواجه شود.
نورزاد درباره مزایای بهره برداری از این خط آهن اظهارداشت: این خط ریلی موجب ارتباط ریلی استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه آهن سراسری و نیز خلیج فارس با برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت – بندر انزلی و ادامه آن تا آستارا ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز می شود.
وی تکمیل کریدور ترانزیتی شمال – جنوب را از دیگر مزایای بهره برداری این طرح برشمرد و افزود: خط آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می شود و تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باتومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، تکمیل خط آهن قزوین – رشت – آستارا در اتصال کریدور شمال – جنوب برای توسعه ترانزیت در منطقه اهمیت زیادی دارد و دولت تدبیر و امید درصدد است هرچه سریع تر نسبت به افتتاح این خط ریلی در شمال کشور اقدام کند.

۴۰۱/۶۰۲



منبع:ایسکانیوز

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس