تاریخ انتشار: ۰۳ مرد ۱۳۹۵

آمارهای غیررسمی: ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در ایران/ وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند موبایل در دستان ایرانی ها  ۵۳ درصد ایرانی ها عضو شبکه های اجتماعی هستند و هم اکنون ۴۰ میلیون گوشی هوشمند تلفن همراه در دستان ایرانی هاست. ‎ به گزارش  عصرایران به نقل از مهر؛ مهمترین بخش های سخنان سید مرتضی […]


آمارهای غیررسمی: ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در ایران/ وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند موبایل در دستان ایرانی ها

 ۵۳ درصد ایرانی ها عضو شبکه های اجتماعی هستند و هم اکنون ۴۰ میلیون گوشی هوشمند تلفن همراه در دستان ایرانی هاست.

به گزارش  عصرایران به نقل از مهر؛ مهمترین بخش های سخنان سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات به این شرح است:

–   ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را دانشجویان رشته های مهندسی تشکیل می دهند و از این تعداد ۱۷ درصد، دانشجویان حوزه برق و کامپیوتر هستند.

– ۵۳ درصد ایرانیها عضو یکی از شبکه های اجتماعی

– تغییر روند قطب های اقتصادی بازار به سمت توسعه خدمات و جایگزینی خدمات با ۴۸ درصد به جای صنعت و کشاورزی

– آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد

– متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است.

– وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور 

–  ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند.

–  ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در این شبکه های اجتماعی عضویت دارند.

–  به صورت میانگین ایرانی ها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه های اجتماعی حضور دارند / میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

– ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی می شود

– پیش بینی می شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند.
– ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد

– سالانه بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی های رایانه ای و موبایل در ایران می شود.

 –  کاربران ایرانی به ترتیب از وبگاههای ارائه کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم افزار، شبکه های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می کنند.

– این آمار نشان می دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده ای از پرمخاطب ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانیها بیشترین عضویت را در شبکه های اجتماعی تخصصی دارند.

– کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند. در همین حال بیشترین رجوع به نرم افزارهای کاربردی و نقشه در میان سرویس های خارجی، از علاقه آنها به محتوای فرهنگی حکایت دارد.



منبع:عصر ایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس