تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴

نشست تخصصی سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش “گذارخبر” ژاله شادی طلب استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی گفت: پژوهشی‌ در سال ۸۶ همراه با مرحوم سعید مدنی انجام دادیم که به ویژگی‌های افرادی که به این شغل رو آورده اند، پرداخته شد و تحلیلی بر روی آن انجام شد. کل زنان تن فروش در این تحقیق ۲۸۹ نفر بودند که عمدتا در خیابان‌ها پیدا شدند.

جزییات آمار تن‌فروشان
۷۶درصد سابقه فرار از منزل نداشتند
۲۳ درصد قبل از تن فروشی سابقه مصرف مواد داشتند
۱۲ درصد سابقه بازداشت یا زندان داشتند
۷ درصد اولین باربه دلیل تهیه مواد به تن فروشی روی آوردند
۹ درصد اولین تن فروشی با اجبار شوهر انجام شده و ۱۸ درصد توسط اجبار والدین که غالبا پدر بوده
۷۰ درصد کمتر از ۵ سال است که تن فروشی می‌کنند که اکثر آنها جوان هستند.

مهمترین عوامل موثر بر شروع تن فروشی
مسئولیت تأمین مخارج چند نفر در زمان تن فروشی، سابقه بازداشت و جرم پدر،  وضعیت تأهل، و حضور در بین دوستان تن فروش

سابقه فعالیت اقتصادی این افراد
۲۲ درصد شاغل بودند
۸۰ درصد هیچ نوع شغلی نداشتند ولی مسئول تأمین معاش خانواده بودند.
از ۲۲ شاغل: ۸ درصد کارمند امور اداری و بازرگانی
۷ درصد منشی گری
۴ درصد فروشندگی
۴ درصد کارگری
۷ درصد آرایشگری
۲ درصد کارگر سیاه (غیرقانونی).
نتیجه به دست آمده از این آمار نشان داده است افراد شاغل درآمد مناسبی از شغل خود نداشتند.

وضعیت خانوادگی زنان تن فروش
۱۸ درصد تنها
۱۹ درصد یک نفر
۳۱ درصد دو و سه نفر
۲۳ درصد چهار و پنج
۱۱ درصد شش نفر و بیشتر

سن آغاز تن‌فروشان
آمارهای این پژوهش نشان می‌دهد بیشتر این افراد در حدود ۲۰ سال بوده‌اند
اولین ازدواج دائم عموما ۱۵ تا ۱۸ سال است که طبق تعریف بین المللی هنوز کودک هستند.

تحصیلات تن‌فروشان
عموما در سطح ابتدایی و راهنمایی و در مرحله بعد در مقطع دیپلم بوده
۱۴ درصد بالای فوق دیپلم بوده اند که نشان می دهد مدرک دانشگاهی به معنای درآمد مناسب نیست.

وضعیت تاهل تن‌فروشان
از این افراد ۱۱ درصد ازدواج دائم
۴۲ درصد مجرد
۳۹ درصد طلاق گرفته
۴ درصد بیوه

جزییات آمار ازدواج موقت در تن‌فروشان
۱۱ درصد یک بار
۸٫۵ درصد دو بار
۵ درصد بیش از دو بار بوده.
یکی از مسائل مهم در این پژوهش مرز مبهم بین ازدواج موقت و تن فروشی است. چراکه در این موضوع مسأله عده (سه ماه و ۱۰ روز) مشخص نیست.

روش‌های جذب مشتری تن‌فروشان
۴۳ درصد در شبکه روابط اجتماعی
۲۲ درصد کنار خیابان
۲۵ درصد از مکالمات تلفنی انتخاب می‌شوند

هر تن فروش چند مشتری در هفته دارد؟
اکثریت این زنان در طول هفته ۹ مشتری داشته‌اند.

تن‌فروشی و ایدز
۷۵ درصد کسی را نمی‌شناسند که درباره ایدز به آنها اطلاعات داده و یا چیزی گفته باشد.
۶۵ درصد می‌دانند که استفاده از کاندوم مانع ابتلا به ایدز است، اما اکثریت آنان در آخرین رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نکرده‌اند.

۱۲

برچسب ها: برچسب‌ها,
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس