تاریخ انتشار: ۰۶ شهر ۱۳۹۵

چه کسی می‌گوید رکود همواره بد است؟ تحقیقات مستند نشان می‌دهد، به ازای هر ۰٫۱ درصد رشد در میزان بیکاری آمریکا؛ آمار کشته شدگان در حوادث رانندگی در هر سال ۵ هزار نفر کم می‌شود! به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، کلیفورد وینستون، محقق موسسه بروکینگز و ویکرام ماهشری، اقتصاددان دانشگاه هیوستون در […]



چه کسی می‌گوید رکود همواره بد است؟ تحقیقات مستند نشان می‌دهد، به ازای هر ۰٫۱ درصد رشد در میزان بیکاری آمریکا؛ آمار کشته شدگان در حوادث رانندگی در هر سال ۵ هزار نفر کم می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، کلیفورد وینستون، محقق موسسه بروکینگز و ویکرام ماهشری، اقتصاددان دانشگاه هیوستون در مجله ریسک و عدم اطمینان اعلام کردند: «ما نمونه‌هایی از نیروی اقتصادی طبیعی را به صورت مستند جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد رکود، رانندگان پرخطر را مجبور به کاهش ساعات رانندگی کرده، در حالی که رغبت رانندگان مطمئن‌تر را کم نمی‌کند.»
تحقیقات قبلی نشان می‌داد که مردم طی دوران رکود اقتصادی کمتر رانندگی می‌کنند که این موضوع موجب کاهش تلفات می‌شود. این دو محقق همچنین نشان دادند که بیشترین کاهش در رانندگی، توسط بدترین رانندگان صورت گرفته است.
آنهایی که در پی افزایش بیکاری، کمتر رانندگی می‌کنند، شامل رانندگانی هستند که قبلا تصادفی را تجربه کرده‌اند.  همچنین رانندگان دارای خودروهای قدیمی با سنی بیشتر از ۶۰ سال و آنهایی که تنها با یک نفر دیگر زندگی می‌کنند نیز با افزایش نرخ بیکاری کمتر رانندگی خواهند کرد.
این محققان شواهد قدرتمندی برای چرایی کمتر رانندگی کردن این گروه ویژه از افراد ارائه نکردند. یک تئوری می‌تواند این باشد که افرادی با درآمد پایین‌تر، بیشتر در خطر از دست دادن شغل خود هستند و نیازی به رفت‌وآمد به سرکار خود ندارند. این افراد احتمالا خودروهای قدیمی‌تر داشته و تمایل دارند تنها زندگی کنند. هرچند رفت و آمد کاری تنها دلیل رانندگی نیست، چرا که چنین سفرهایی تنها ۲۰ درصد از کل رانندگی‌ها را تشکیل می‌دهد.
علاوه بر این، محققان آمار مستقیمی در خصوص افراد مورد بررسی در اختیار نداشتند. این آمار از شرکت بیمه دولتی در اوهایو و افرادی که سفرهای خود را به صورت الکترونیک در سامانه این شرکت به ثبت رسانده‌اند استخراج شده است. بازه زمانی که این آمار پوشش می‌دهند از آگوست ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۳ بوده است.
این مطالعه نشان داد که مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات خودرو در اوهایو با رشد ۰٫۱ درصدی نرخ بیکاری ۱۴ درصد کم شده است. 

یک پرسش جذاب این است که آمریکا بدون ایجاد رکود چگونه می‌تواند رانندگان پرخطر را از جاده‌ها دور نگاه دارد؟ خودروهای بدون سرنشین می‌تواند به این موضوع کمک کند. برای مثال، وینستون اعلام کرد که بسیاری از جراحات وارد شده توسط رانندگانی با گواهینامه معلق ایجاد شده است. خودروهای بدون سرنشین و خودران ایمنی بیشتری به سرنشینان خود خواهد داد.  



منبع:اقتصادنیوز

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس