تاریخ انتشار: ۲۵ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] چهارشنبه هفته گذشته بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند تا اپل آماده فروش جدیدترین پرچم‌دار خود شود. در حالی کهسامسونگ گوشی گلکسی نوت ۷ را به بازار عرضه کرده بود و در روزهای اول، فروش خیره کننده‌ای هم داشت انفجار و آتش گرفتن گلکسی نوت‌های ۷ کاری کرد سامسونگ فعلا میدان را خالی کند تا یک فرصت […]

[ad_1]

چهارشنبه هفته گذشته بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند تا اپل آماده فروش جدیدترین پرچم‌دار خود شود. در حالی کهسامسونگ گوشی گلکسی نوت ۷ را به بازار عرضه کرده بود و در روزهای اول، فروش خیره کننده‌ای هم داشت انفجار و آتش گرفتن گلکسی نوت‌های ۷ کاری کرد سامسونگ فعلا میدان را خالی کند تا یک فرصت استثنایی برای فروش موفق اپل فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل پس از معرفی گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اعلام کرد که اپل امسال آمار فروش اولین آخر هفته پرچم‌دار جدیدش را فاش نخواهد کرد. اقدامی که بسیاری آن را در جهت کنترل فروش دانستند. اما با توجه به عدم اعلام آمار فروش چطور می‌توان فروش آیفون جدید را پیش‌بینی کرد؟ در این زمینه داده‌های متفاوتی در دست داریم.

گرچه برخی از تحلیل‌گران به فروش چشم‌گیر آیفون ۷ چندان امیدوار نبودند اما برخی آمار و ارقام که از طرف اپراتورهایی چون T-Mobile و Sprint منتشر شدند به نظر امیدوار کننده می‌رسیدند. این اپراتورها اطلاعاتی درباره حجم گوشی‌هایی که به مشتریان فروخته‌اند را اعلام کردند؛ برای مثال مدیر عامل شرکت T-Mobile اعلام کرد که پیش‌فروش آیفون ۷ در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده و مدیر عامل شرکت Sprint هم اعلام کرد میزان پیش‌فروش تقریبا ۴ برابر سال گذشته بوده است. این اخبار برای اپل که دو فصل مالی را همراه با کاهش فروش طی کرده اخبار خوشحال کننده‌ای است گرچه به تنهایی نمی‌تواند مورد استناد قرار بگیرد و آمار کل فروش را نشان دهد.

اما از سوی دیگر یک تحقیق هم انجام شده تا میل مخاطبان برای خرید آیفون ۷ را بررسی کند. ۶۷ درصد از پاسخ‌دهندگان این تحقیق ادعا کرده‌اند به احتمال بسیار کمی ممکن است آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس را بخرند. براساس گزارش شرکت تحقیقاتی ReportLinker در حالی که بخشی از صاحبان‌ آیفون تصمیم دارند گوشی‌شان را به مدل جدید بروزرسانی کنند اما این تحقیق نشان می‌دهد آیفون ۷ برای کل مخاطبان گوشی‌های هوشمند آنقدرها هم جذاب نیست (طبیعتا برای مخاطبانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند). این آمار را می‌شود با تفکیک بیشتری هم بررسی کرد. مثلا در میان کسانی که از آیفون استفاده نمی‌کنند احتمال خرید آیفون ۷ بسیار پایین‌تر است. تقریبا ۸۵ درصد کسانی که گوشی هوشمندی به جز آیفون استفاده می‌کنند قصد خرید آیفون جدید را ندارند. اما در میان کسانی که در حال حاضر از آیفون استفاده می‌کنند ۴۴ درصد علاقه‌مندند که مدل جدید را هم تهیه کنند.

یکی دیگر از ابعاد این تحقیق هم به بررسی واکنش مخاطبان پیرامون هدفون بی‌سیم جدید اپل اختصاص دارد. طبق این بررسی هم ۷۱ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند علاقه‌ای به خرید هدفون‌های جدید ندارند. برای بررسی اطلاعات و جزییات بیشتر می‌توانید اینفوگرافی بالا را نگاه کنید. گفتنی است در این بررسی ۵۰۷ نفر که از نظر آماری جامعه ایالات متحده آمریکا را نمایندگی می‌کردند شرکت کرد‌ه‌اند. در میان این ۵۰۷ نفر، ۳۰۹ نفر صاحب آیفون و ۱۹۸ نفر هم صاحب یک گوشی هوشمند غیر از آیفون بوده‌اند. به نظر می‌رسد بررسی‌های بیشتر در روزهای آینده چشم‌انداز روشن‌تری را درباره میزان فروش آیفون ۷ پیش‌روی‌مان قرار دهد.

۲۰۱۰۱

[ad_2]

منبع:ایسکانیوز

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس