تاریخ انتشار: ۰۸ شهر ۱۳۹۵

دوربین های بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها وسایل نقلیه سنگینی را که از باند سوم (لاین سرعت) تردد کنند را جریمه می‌کنند.  به گزارش عصر ایران سرهنگ احمد کرمی اسد  رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با  سایت راهور در این باره گفت: تردد ایمن وسایل نقلیه سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس و کشنده و […]


دوربین های بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها وسایل نقلیه سنگینی را که از باند سوم (لاین سرعت) تردد کنند را جریمه می‌کنند.

 به گزارش عصر ایران سرهنگ احمد کرمی اسد  رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با  سایت راهور در این باره گفت: تردد ایمن وسایل نقلیه سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس و کشنده و کامیون از باند یک و سبقت آنها از باند ۲ است در عین حال این دسته از وسایل نقلیه به هیچ وجه حق استفاده از باند ۳ را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تخلف قبلا از طریق ماموران پلیس و با مشاهده مستقیم اعمال قانون می شد و این موضوع برای بعضی از رانندگان متخلف فضایی را ایجاد کرده بود که در غیاب پلیس، از باند سوم استفاده کنند، گفت: بررسی تصادفات خونبار وسایل نقلیه عمومی و مسافربری و باربری در آزادراه ها و بزرگراه ها نشان می‌دهد که سرعت و تردد از باند سوم نقش مهمی در تصادفات آنها داشته است.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در ادامه توضیح داد: عبور از باند سوم مستلزم سرعت بیشتر از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که وسایل نقیله سنگین این اجازه را ندارند. لذا بر اساس تدبیر رییس پلیس راهور ناجا مقرر شد تا کنترل خط سرعت توسط دوربین‌هایی که در معابر برون شهری نصب شده است صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این کنترل تردد به صورت هوشمند است، گفت: دوربین های سابق کنترل سرعت بزرگراه ها و آزادراه ها ارتقا پیدا کرده‌اند و همزمان می‌توانند سرعت و نحوه تردد و عبور غیرمجاز وسایل نقلیه بار و مسافر را از باند سوم کنترل کنند.»

سرهنگ کرمی اسد تصریح کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی سنگین اعم از بار و مسافر مطلع باشند به تعداد ورودشان به لاین سرعت توسط دوربین‌ها جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ این جریمه در تهران و سایر کلانشهرها ۵۰ هزار تومان و در شهرهای کوچک ۴۰ هزار تومان است، گفت: مشغول توسعه این نرم افزار برای دوربین های شهرهای نیز مختلف هستیم. البته در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق معابر برون شهری به ویژه معابری که بیشترین تردد این ناوگان را دارند به این نرم‌افزار مجهز شده‌اند.

به گفته سرهنگ کرمی اسد، در ۴ ماهه امسال حدود ۲۲هزار و ۵۰۰ مورد اعمال قانون وسایل نقلیه سنگین متخلف که در باند سوم تردد کرده‌اند توسط دوربین‌ها صورت گرفته است که تعدادی از این وسایل نقلیه در یک مسیر چندین بار اعمال قانون شده‌اند، چون در طول مسیر به تخلف خود ادامه داده‌اند.

وی تاکید کرد: این نوع کنترل به ایمنی جان تمامی مسافران جاده‌ها کمک کرده و حق رانندگان وسایل نقلیه سبکی که می توانند با سرعت مجاز از باند سوم استفاده کنند نیز ضایع نمی‌شود.»

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پایان با اشاره به اینکه در شهریور ماه به دلیل پیک سفرها، تردد زیادی در جاده ها وجود دارد، گفت: تمام تلاش پلیس این است که تجربه تلخ تصادفات ناوگان عمومی بار و مسافر در سالهای گذشته به حداقل ممکن برسد، در این راستا امسال با اجرای طرح‌های تشدیدی و همیاری مردم تلاش شده است تا تصادفات ناوگان کاهش یابد. به طور مثال غیر از کنترل الکترونیکی تردد در باند سوم، طرح حضور بازرسان با لباس شخصی داخل اتوبوس‌ها و استفاده از سامانه ۱۱۰۱۲۰ نیز امسال در حال اجراست.»



منبع:عصرایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس