تاریخ انتشار: ۱۶ مرد ۱۳۹۵

در واقع ۹۰ درصد پروازها در ۱۵ فرودگاه انجام شده و ۱۰ درصد مابقی پروازها در ۳۹ فرودگاه دیگر انجام می‌شود که این فرودگاه‌ها شناخته می‌شوند و بار مالی برای دولت دارند. براساس تصمیم شورای‌عالی هواپیمایی سرمایه‌گذارانی با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه و هواپیمای کوچک، مجوز ایرلاین گرفته و می‌توانند بین فرودگاه‌های کوچک پرواز کنند. […]


در واقع ۹۰ درصد پروازها در ۱۵ فرودگاه انجام شده و ۱۰ درصد مابقی پروازها در ۳۹ فرودگاه دیگر انجام می‌شود که این فرودگاه‌ها شناخته می‌شوند و بار مالی برای دولت دارند.

براساس تصمیم شورای‌عالی هواپیمایی سرمایه‌گذارانی با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه و هواپیمای کوچک، مجوز ایرلاین گرفته و می‌توانند بین فرودگاه‌های کوچک پرواز کنند.

به گزارش ایرنا، در کشور ۵۴ فرودگاه وجود دارد که تنها تعدادی از این فرودگاه‌ها اقتصادی هستند و مابقی آنها زیان ده محسوب می‌شوند. فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد از جمله فرودگاه‌های اقتصادی به شمار می‌روند که هنوز به سوددهی آنچنانی هم نرسیده‌اند.

در واقع ۹۰ درصد پروازها در ۱۵ فرودگاه انجام شده و ۱۰ درصد مابقی پروازها در ۳۹ فرودگاه دیگر انجام می‌شود که این فرودگاه‌ها شناخته می‌شوند و بار مالی برای دولت دارند. هرچند که در سال‌های گذشته پیشنهادات و طرح‌هایی برای این فرودگاه‌ها مطرح شده بود اما هیچ کدام به مرحله اجرایی نرسید.

براین اساس، تجاری‌سازی فضای فرودگاه‌ها از جمله پیشنهاداتی بود که بارها مطرح شد اما به نظر می‌رسد که استقبال چندانی از این موضوع نشده است زیرا هنوز هم پروژه چشمگیری در این فرودگاه‌ها به چشم نمی‌خورد. در واقع نبود پروازهای متعدد و کمبود متقاضی به این شهرها از جمله عواملی است که منجر به اقتصادی نبودن فرودگاه‌ها شده است. به‌طوری که تعداد زیادی از این فرودگاه‌ها هفته‌ای یک یا دو پرواز دارند که آن‌هم اغلب مختص به دولتی‌ها است.

تاسیس ایرلاین با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان

اما شورای‌عالی هواپیمایی در تازه‌ترین جلسه، تصمیماتی را در این باره گرفته است که به نظر می‌رسد اجرای آن می‌تواند سهم زیادی در رونق این فرودگاه‌ها داشته باشد. براساس این گزارش، شورای‌عالی هواپیمایی مصوب کرده که برای فرودگاه‌های کوچک و غیرفعال، سرمایه‌گذارانی با سرمایه‌ای کم می‌توانند وارد صنعت حمل و نقل هوایی شوند. بر طبق این مصوبه، سرمایه‌گذاران می‌توانند با هواپیمایی با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر و با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان شرکت هواپیمایی تاسیس کنند و بین فرودگاه‌های کوچک پرواز داشته باشند.

شورای‌عالی هواپیمایی مصوب کرده که به این سرمایه‌گذاران مجوز تاسیس ایرلاین خواهد داد اما پروازهای آنها محدود به چند فرودگاه کوچک در اطراف یک شهر خواهد بود تا این رویه بتواند موجب رونق فرودگاه‌های کوچک و پرواز دراین شهرها شود. براساس این گزارش، این تصمیم می‌تواند علاوه بر رونق شهرهای کوچک، یک مزیت را برای صنعت حمل و نقل هوایی و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کند تا آنها بتوانند علاوه بر کسب سود، موجب رونق این صنعت در شهرهای کوچک شوند.



منبع:عصر ایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس