تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] دریافت به‌موقع و سریع سفارش، یکی از اولین خواسته‌های مشتریان دیجی‌کالاست که در دنیای مدرن امروزی با افزایش مشکلات حمل‌ونقل در کلان‌شهرها، تأمین آن به‌سختی فراهم می‌شود. اما گاهی سختی‌ها، سکوی پرتابی می‌شود برای یافتن راه‌های جدید و شروع چالشی برای به تسخیر درآوردن آن‌ها.  دیجی‌کالا با هدف فراهم کردن شرایطی برای دریافت به‌موقع […]

[ad_1]

دریافت به‌موقع و سریع سفارش، یکی از اولین خواسته‌های مشتریان دیجی‌کالاست
که در دنیای مدرن امروزی با افزایش مشکلات حمل‌ونقل در کلان‌شهرها، تأمین آن به‌سختی
فراهم می‌شود. اما گاهی سختی‌ها، سکوی پرتابی می‌شود برای یافتن راه‌های جدید و
شروع چالشی برای به تسخیر درآوردن آن‌ها.
 


دیجی‌کالا با هدف فراهم کردن شرایطی برای دریافت به‌موقع کالا، از زمستان سال
گذشته به راه‌حل تازه‌ای فکر کرد که می‌توانست بدون تداخل با شلوغی‌های شهر، سفارش
مشتریان را سریع و امن و راحت به دستشان برساند. ربات‌های پرنده‌ همان چیزی بودند
که می‌توانستند برآورده‌کننده‌ی این رویا باشند، رویایی که چالش‌های فراوانی در
راه داشت.

تاکنون تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا، نمونه‌های آزمایشی
از ربات پرنده‌ی حمل کالای خود را معرفی کرده‌ و قوانین مربوط به پرواز این ربات‌ها
در فضای شهری در بسیاری از کشورها در حال تدوین است؛ اما دیجی‌کالا تصمیم گرفت که
به‌جای خرید یک ربات آماده یا حتی سفارش ساختن آن به تولیدکننده‌های خارجی، به
توانمندی نخبگان رباتیک کشور اعتماد کرده و از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کند.
با همین رویکرد، دیجی‌کالا اقدام به برگزاری نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی
حمل کالا» کرد. مسابقه‌ای که حضور تیم‌هایی از
۲۰ استان سراسر کشور آن را تبدیل به یک رویداد ملی نمود.

پرواز ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا (اطلاع رسانی تبلیغی)

پس از انجام پیش مسابقه و ارزیابی میدانی ربات‌ها، سرانجام روز یک‌شنبه،
بیست و هشتم شهریورماه، مسابقه‌ی نهایی میان ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا در پارک
فناوری پردیس برگزار شد و تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی با یکدیگر به رقابت
پرداختند. مأموریت آن‌ها حمل بسته‌ی دو کیلویی دیجی‌کالا تا نقطۀ مقصد و با عبور
از موانع به‌صورت کاملاً هوشمند و خودکار بود. تیم‌ها توانستند بخش‌های مختلفی از
این مأموریت را با موفقیت انجام دهند.

در پایان رویداد، داده‌ها و مستندات توسط شورای علمی مسابقه جمع‌آوری
و بررسی شده و نتایج آن در همین هفته و پس از ارزیابی عملکرد تیم‌ها مطابق با
قوانین تعیین‌شده، اعلام خواهد شد. به‌محض اعلام نتایج از سوی شورای محترم علمی،
اخبار آن از
رسانه‌ی
آنلاین دیجی‌کالامگ
به اطلاع
علاقه‌مندان خواهد رسید
.

هدف دیجی‌کالا از برگزاری این مسابقه که برای اولین بار با این سطح
از استانداردها و بر اساس مدل نوآوری باز برگزار شد، شناخت پتانسیل و توانمندیِ
حرفه‌ای و رفتاری متخصصان بود که این امکان را به دیجی‌کالا می‌داد تا بتواند درک
درستی از فاصله‌ی خود با عملی شدن رویایش به دست آورده و توانایی فنی و اجرایی خود
و شرکت‌کنندگان را محک بزند. این رویداد نشان داد که دیجی‌کالا و خانواده‌ی بزرگ
علاقه‌مندان به نوآوری، در تعقیب رویاهایشان باکی از دشواری‌های اولین بودن
ندارند.

[ad_2]

منبع:عصرایران

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس