تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور از نظر شرایط طبیعی با دیگران متفاوت هستند. ‌به گزارش ایسنا، مجید قدمی در آئین بهره‌برداری از دبستان خیرساز دخترانه نورالهدی ویژه دانش‌آموزان با شرایط خاص در ساوه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده ۱۰ درصد […]



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور از نظر شرایط طبیعی با دیگران متفاوت هستند.

‌به گزارش ایسنا، مجید قدمی در آئین بهره‌برداری از دبستان خیرساز دخترانه نورالهدی ویژه دانش‌آموزان با شرایط خاص در ساوه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده ۱۰ درصد از جمعیت کشور از تفاوت‌های فردی مانند مشکلات رفتاری، کم شنوایی، نابینایی و یا افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی و یا اختلالات یادگیری دارند برخوردار هستند.

وی بیان کرد: در کشور ما برای جامعه هدفی که چنین ویژگی‌های جسمی و حرکتی در سنین دانش‌آموزی دارند مدارس با نیاز ویژه یا خاص تعریف شده است و این به معنای جداسازی مدارس استثنائی نیست بلکه به معنای توجه خاص نظام تعلیم و تربیت به این تفاوت‌هاست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به مشارکت خیرین در احداث فضاهای این چنینی برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان با نیازهای خاص و ویژه اظهار کرد: مدرسه‌سازی در واقع خدمت به جامعه علمی کشور است و ارزشمندتر از آن اینکه بتوانیم برای افرادی مدرسه بسازیم که مبتلا به مشکلات جسمی و حرکتی هستند.

وی با تقدیر از خانواده “میزبان” به دلیل صرف هزینه ۳٫۵ میلیارد تومانی برای احداث این مدرسه با نیاز خاص تصریح کرد: کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند در واقع برای آخرت خود توشه اندوخته‌اند و به ثواب اخروی رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کار خیرخواهانه فقط صرف هزینه مالی نیست، افزود: هر کس با هر ظرفیتی که دارد می‌تواند در راه خیر قدم بردارد و مصداق افرادی شود که به فرموده پیامبر اکرم(ص) بهترین امت هستند.

قدمی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی و تجهیز مدارس با نیاز خاص و ویژه برای دانش آموزان دچار مشکلات جسمی و حرکتی افزود: در سایه تلاش خیرین و تجهیز مدارس این چنینی در سال جاری حدود ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان این مدارس در دانشگاه ها پذیرفته شده‌اند و بسیاری از نابینا و ناشنواهای داوطلب کنکور سال جاری رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مشارکت در احداث مدارس با نیازهای خاص علاوه بر زنده نگه داشتن علم‌آموزی در بین دانش‌آموزان موجب خوشحالی و رضایت والدین آنها نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: خیرین در توسعه بنیادهای فرهنگی تلاش می‌کنند که کار آنها موجب رضای الهی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با بیان اینکه هدف از خلقت رسیدن به کمال است، افزود: تعالی انسان و رسیدن به کمال در سایه تعلیم و تربیت حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: رسیدن به قرب الهی و کمال در گرو تعلیم و تربیت صحیح است و این امر بر عهده دستگاه بزرگ فرهنگی کشور به نام آموزش و پرورش است.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه انحطاط جامعه از نبود تربیت صحیح صورت می‌گیرد، افزود: اگر تربیت صحیح نباشد انسان از هر موجود پست‌تری، پست‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تربیت صحیح، جهت آموزش را مشخص می‌کند، افزود: اگر تربیت صحیح شکل بگیرد آموزش صحیح نیز شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین در توسعه فضاهای آموزشی افزود: هر چقدر فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، به همان اندازه کار تعلیم و تربیت نیز به خوبی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس