تاریخ انتشار: ۰۸ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه کیفی تاکسیرانی پایتخت و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حرکت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاک و چالاک، با اعلام این که در تهران، ۷۸ هزار دستگاه تاکسی با ۷۸ هزار راننده تاکسی و ۲۰ هزار […]

[ad_1]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه کیفی تاکسیرانی پایتخت و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حرکت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاک و چالاک، با اعلام این که در تهران، ۷۸ هزار دستگاه تاکسی با ۷۸ هزار راننده تاکسی و ۲۰ هزار راننده کمکی فعالیت می کنند، گفت: در تمام دنیا، تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی محسوب نمی شود ولی در کشور ما تاکسی را به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی می شناسند.

به گزارش ایسنا،  دکتر مازیار حسینی با بیان این که کارکرد و مأموریت تاکسی در تهران باید عوض شود و در ایستگاه‌های مشخص، تاکسی داشته باشیم و تا حد امکان از تعداد و تردد تاکسیهای گردشی بکاهیم، افزود: به این منظور برنامه منظمی برای تاکسی‌ها تعریف شده و در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن، دنبال این هستیم که شرکت‌های بزرگی داشته باشیم که هر کدام به تنهایی حدود ۲۰ هزار دستگاه تاکسی را تحت پوشش قرار دهند.

وی با تأکید بر این که در نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیل‌هایی برویم که حداقل آلایندگی را دارند، اضافه کرد: تاکسی‌های پیکان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید می‌کنند و ما در تهران ۹۵، کلکسیونی از تاکسی‌های پیکان تولید ۴۸ تا ۸۴ را داریم که در این میان، یکی دو دستگاه تاکسی پیکان مدل ۴۸ نیز به چشم می‌خورد.

رانندگان تاکسی اعصاب پولادین دارند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تاکسی های پیکان را شناسایی نموده و به دَرِ منازل مالکان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه می‌کنیم که خودروی خود را نوسازی کنند، اظهار کرد: در خیابان هم اگر تاکسی‌های پیکان مشاهده کنیم با رانندگان آنها مذاکره می‌کنیم و به این ترتیب طی دو ماه، ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی پیکان را شناسایی و نوسازی کردیم.

حسینی با بیان این که امیدواریم تا پایان سال جاری، هیچ تاکسی پیکانی نداشته باشیم و ۶۳۰۰ دستگاه تاکسی پیکان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح کرد: خودرویی که به عنوان جایگزین پیکان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو ۴ است و تهران در حال حاضر با نوسازی سه هزار دستگاه تاکسی در کشور، رتبه اول را در اختیار دارد که البته این مهم، محصول یک کار هماهنگ بین دولت محترم و شهرداری تهران است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با اعلام این که رانندگان تاکسی از زحمتکش‌ترین و خدوم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند و در عین حال، افرادی امین و قابل اعتماد هستند که از اعصاب پولادین برخوردارند، گفت: در رابطه با تاکسی‌ها، فکرهای اساسی داریم و البته اعتقاد داریم فعالیت مسافربرهای شخصی کاملاً غیر قانونی ا ست و افرادی که با خودروی شخصی مبادرت به مسافربری می کنند، در واقع عمل خلاف قانون انجام می دهند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که باید با موضوع مسافربری با خودروهای شخصی برخورد شود و مسافربرهای شخصی اِعمال قانون شوند، خاطرنشان کرد: از این ناحیه با مسائل و مشکلات زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم و مردم برای جا به جایی در سطح شهر، نباید از خودروهای شخصی مسافربر استفاده کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس