تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نگاه سنتی خواندن و نوشتن در سوادآموزی تغییر یابد. به گزارش ایسنا، علی باقرزاده‌  در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی در بجنورد گفت: باید نگاه سنتی مبتنی بر یاد دادن خواندن و نوشتن به سوی محتوای نرم مملو از احساس، امید، خوش بینی، کارآمدی و خوداتکایی تغییر یابد. وی افزود: امروز تمامی افراد آموزش را یک وظیفه اصلی، ارتقای کیفیت و صیانت از آن را یک امر مهم می دانند. وی با اشاره به اینکه در سال های طولانی سرمایه فیزیکی یکی از مسیرهای توسعه بود، ادامه داد: بعد از گذشت مدتی این مسیر تغییر یافت و به سرمایه انسانی تغییر یافت. باقرزاده‌اظهار کرد: در سه چهار دهه اخیر بعد دیگری از توسعه بروز پیدا کرد و آن سرمایه اجتماعی بود و افراد به این نتیجه رسیدند که برای توسعه بیشتر و عملکرد بهتر انجام کار گروهی بهتر از کار فردی است. وی تصریح کرد: در ۱۰- ۱۵ سال گذشته سرمایه روان شناختی نیز به عنوان یکی دیگر از ابعاد توسعه معرفی شد که آن شامل چهار مولفه امید، خوش بینی، خود کارآمدی و تاب آوری می شود. وی تاکید کرد: اگر این چهار مولفه در انسان وجود داشته باشد اثر فزاینده ای در توسعه ایجاد خواهد شد. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه سرمایه روان شناختی موجب ایجاد اعتماد به نفس در انسان می شود، گفت: تمام پژوهش هایی که انجام شده رکن اساسی تولید، بازتولید را سرمایه روان شناختی آموزش عنوان می کنند. محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه معجزه دین اسلام کتاب است، گفت: بخوان اولین کلمه ای بود که بر پیامبر اکرم وحی شد. وی افزود: آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد و سواد آموزی جایگاه ویژه تری دارد. صالحی با بیان اینکه در حال حاضر آگاهی، دانش و علم اندوزی عامل برتری انسان بر دیگری است، اظهار کرد: کسب دانش به موقعیت سنی، جنسی و مکانی بستگی ندارد. انتهای پیام [ad_2] منبع:ایسنا

[ad_1]

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نگاه سنتی خواندن و نوشتن در سوادآموزی تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده‌  در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی در بجنورد گفت: باید نگاه سنتی مبتنی بر یاد دادن خواندن و نوشتن به سوی محتوای نرم مملو از احساس، امید، خوش بینی، کارآمدی و خوداتکایی تغییر یابد.

وی افزود: امروز تمامی افراد آموزش را یک وظیفه اصلی، ارتقای کیفیت و صیانت از آن را یک امر مهم می دانند.

وی با اشاره به اینکه در سال های طولانی سرمایه فیزیکی یکی از مسیرهای توسعه بود، ادامه داد: بعد از گذشت مدتی این مسیر تغییر یافت و به سرمایه انسانی تغییر یافت.

باقرزاده‌اظهار کرد: در سه چهار دهه اخیر بعد دیگری از توسعه بروز پیدا کرد و آن سرمایه اجتماعی بود و افراد به این نتیجه رسیدند که برای توسعه بیشتر و عملکرد بهتر انجام کار گروهی بهتر از کار فردی است.

وی تصریح کرد: در ۱۰- ۱۵ سال گذشته سرمایه روان شناختی نیز به عنوان یکی دیگر از ابعاد توسعه معرفی شد که آن شامل چهار مولفه امید، خوش بینی، خود کارآمدی و تاب آوری می شود.

وی تاکید کرد: اگر این چهار مولفه در انسان وجود داشته باشد اثر فزاینده ای در توسعه ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه سرمایه روان شناختی موجب ایجاد اعتماد به نفس در انسان می شود، گفت: تمام پژوهش هایی که انجام شده رکن اساسی تولید، بازتولید را سرمایه روان شناختی آموزش عنوان می کنند.

محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه معجزه دین اسلام کتاب است، گفت: بخوان اولین کلمه ای بود که بر پیامبر اکرم وحی شد.

وی افزود: آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد و سواد آموزی جایگاه ویژه تری دارد.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر آگاهی، دانش و علم اندوزی عامل برتری انسان بر دیگری است، اظهار کرد: کسب دانش به موقعیت سنی، جنسی و مکانی بستگی ندارد.


انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس