تاریخ انتشار: ۰۱ شهر ۱۳۹۵

کتاب «چرایی محبوبیت عام حافظ؛ یک تحلیل جامعه‌شناختی» به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است. عصرایران – این بخش در نظر دارد با معرفی کتاب های مختلف (از تازه های نشر تا پرفروش ترین ها و آثار قابل اعتنا) رسالت خود را در قبال حوزه کتاب و نشر تا حد […]


کتاب «چرایی محبوبیت عام حافظ؛ یک تحلیل جامعه‌شناختی» به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

عصرایران – این بخش در نظر دارد با معرفی کتاب های مختلف (از تازه های نشر تا پرفروش ترین ها و آثار قابل اعتنا) رسالت خود را در قبال حوزه کتاب و نشر تا حد ممکن ایفا کند. در این بخش در طول هفته کتاب های مختلف به مخاطبان گرامی معرفی می شود تا با این اقدام تلاشی هر چند کوچک در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته باشد. مخاطبان عزیز می توانند کتاب های مورد نظر خود را برای معرفی به خوانندگان عصرایران به صورت نظر در انتهای خبر درج کنند.

کتاب «چرایی محبوبیت عام حافظ؛ یک تحلیل جامعه‌شناختی» به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

آنچه در این پژوهش بدان توجه شده نه توافق عام نخبگان در اقبال به حافظ، بلکه چرایی استقبال تودۀ عام مردم از حافظ است که به طور ویژه خود را در رواج انواع و اقسام تفأل از دیوان او نشان می‌دهد.

نویسنده این کتاب تأکید می‌کند: «جایگاه پرفروش­ترین کتاب ایران پس از قرآن، نیز گواه دیگری است بر محبوبیت عام حافظ. پرسش اساسی مطرح شده در این پژوهش نیز از همین‌جاست؛ چرا چنین است؟ چرا حافظ را لسان‏ الغیب دانسته ­اند نه دیگری را؟ این جایگاه لاهوتی دست ­نایافتنی از کجاست؟»

این کتاب در ۱۶۱ صفحه و با قیمت ۱۱ هزارتومان منتشر شده در دسترس علاقه مندان است.



منبع:عصرایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس