تاریخ انتشار: ۰۳ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: محدودیتی در زمینه ارتقای سطح همکاری با پیمانکاران و مشاوران ژاپنی در پروژه‌های عمران شهری تهران وجود ندارد و مدیریت شهری علاقمند به گسترش همکاری با شرکت‌های صاحب فناوری است. به گزارش ایسنا ، علیرضا جاوید که در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان مشاور فنی و مهندسی و […]

[ad_1]

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: محدودیتی در زمینه ارتقای سطح همکاری با پیمانکاران و مشاوران ژاپنی در پروژه‌های عمران شهری تهران وجود ندارد و مدیریت شهری علاقمند به گسترش همکاری با شرکت‌های صاحب فناوری است.

به گزارش ایسنا ، علیرضا جاوید که در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان مشاور فنی و مهندسی و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با نمایندگان ۲ شرکت ژاپنی “هیتاچی” و “سی تی آی” سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت شرکت‌های توانمند ژاپنی در پروژه‌های عمومی و دولتی کشور، تهران را کلانشهری رو به توسعه و جهانی شدن دانست و افزود: مدیریت شهری پایتخت به منظور کاهش هرچه بیشتر فاصله امکانات و کیفیت زندگی در شهر تهران با پایتخت‌های پیشروی جهان، علاقمند به گسترش همکاری با شرکت‌های صاحب فناوری کشور ژاپن است.

وی مدیریت منابع آب، شبکه‌های جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی و همچنین توسعه فضاهای زیرسطحی را از مهمترین موضوعات قابل طرح در قالب همکاری مشترک سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با شرکت‌های مهندسی ژاپنی دانست و یادآور شد تدوین یک طرح جامع در زمینه توسعه فضاهای زیرسطحی شهر تهران می‌تواند دستاورد ارزنده‌ این گونه تعاملات باشد.

جاوید از نمایندگان شرکت‌های مهندسی ژاپنی خواست تا ضمن پایش تحولات عمرانی شهر تهران طی یک دهه اخیر و بازدید از طرح‌هایی همچون تونل نیایش، بزرگراه طبقاتی صدر، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس، باغ پرندگان و پل طبیعت، خدمات فنی و مهندسی قابل ارائه در شهر تهران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند چراکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای توسعه این قبیل همکاری‌ها و حمایت از ورود فناوری‌های نوین به کارگاه‌های عمرانی، محدودیتی قائل نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با تشریح برخی از ویژگی های فنی و توجیهات اقتصادی ۲ پروژه احداث تونل ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خطوط قطار سبک شهری، این طرح‌های عظیم عمرانی را فرصت‌هایی مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی به روش “ساخت، بهره برداری و واگذاری”  (B.O.T) دانست و افزود: امکان منطقی بازگشت سرمایه و حتی توان مهندسی داخلی برای طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های یادشده وجود دارد و این طرح‌ها می‌توانند بلافاصله پس از تامین منابع مالی به روش‌های مورد تائید شورای اسلامی شهر تهران، به مرحله اجرا برسند.

 بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این نشست که علاوه بر مدیران سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز حضور داشت، نمایندگان شرکت‌های مهندسی ژاپنی به ارائه آخرین توانمندی‌های خود در زمینه مدیریت آب شهری و روش‌های نوین کنترل و پایش فرونشست‌های زمین در مناطق شهری پرداختند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس