تاریخ انتشار: ۱۷ مرد ۱۳۹۵

[ad_1] روز نو : عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اصلاحیه طرح جامع حمل و نقل تهران تهران، قطارهای شهری سبک(ال آر تی) جایگزین سامانه فعلی اتوبوس های تندرو(بی آر تی) می شوند. محسن سرخو روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های حوزه حمل و نقل شورا […]

[ad_1]

روز نو :

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اصلاحیه طرح جامع حمل و نقل تهران تهران، قطارهای شهری سبک(ال آر تی) جایگزین سامانه فعلی اتوبوس های تندرو(بی آر تی) می شوند.

محسن سرخو روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های حوزه حمل و نقل شورا و مدیریت شهر افزود: برهمین اساس سامانه قطارهای شهری سبک(ال آر تی) در دو خط خیابان انقلاب حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی و خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل میدان راه آهن تا میدان تجریش مورداستفاده قرار می گیرد. 

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح، سامانه اتوبوس های تندور(بی آرتی) به مناطق غربی پایتخت که با مشکل جدی حمل و نقل و ضعف شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستند، انتقال داده می شوند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری توان مالی لازم برای اجرای خطوط ال آر تی را ندارد افزود: عملیاتی کردن این سامانه و اجرای خطوط قطارهای شهری سبک با توجه به مزایایی بیشماری که دارند، نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است. 

سرخو تصریح کرد: سرعت بیشتر حمل و نقل، کاهش چشمگیر میزان آلاینده های جوی، کاهش معضل ترافیک و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر و رضایت شهروندان از جمله مزایایی قابل توجه سامانه قطارهای شهری سبک(ال آر تی ) است. 

وی با بیان اینکه قطارهای شهری سبک سامانه ال آرتی برقی هستند افزود: طرح پس از بررسی در کمیسیون عمران و حمل و نقل و تصویب در صحن علنی شورای شهر تهران، تا پایان سال ۹۷ اجرا و به بهره برداری می رسد. 

سرخود افزود: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به عنوان سند بالادستی در مدیریت شهری تکلیف حمل و نقل را تا سال ۱۴۰۴ در شهر تهران روشن کرده و مصوبه شورای عالی ترافیک دارد. 

وی با بیان اینکه برای تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تهران به ناچار تغییراتی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت ایجاد شد گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بازنگری شده و پس از تصویب شورای شهر، برای تایید نهایی به شورای عالی ترافیک ارسال خواهد شد. 

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت مترو هزینه بالایی دارد و زمان بر است گفت: درعین حال این روش برای شیوه برای ناوگان حمل و نقل پایتخت است. 

سرخو با بیان اینکه هزینه حفر تونل، ریل گذاری، احداث ایستگاه و یک رام قطار(هفت واگن) یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است افزود: بر اساس برنامه باید خط هفت مترو سال گذشته و خط ۶ مترو نیز امسال به طور کامل افتتاح می شود که به دلیل کمبود اعتبارات از برنامه عقب هستیم. 

وی افزود: قرار است شهرداری با کمک بانک شهر خط ۶ و هفت مترو را تکمیل کرده و تا اواخر سال جاری خط هفت مترو و اوایل سال آینده خط ۶ را مورد بهره برداری قرار دهد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ابتدای برنامه پنج ساله شهرداری تهران، شش هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی وجود داشت گفت: دو هزار دستگاه از این اتوبوس ها فرسوده هستند که تا پایان برنامه باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس به روش بی او تی به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شود. 

وی با اشاره به کمبود خطوط مترو و اتوبوس در نواحی شرق و غرب تهران گفت: انبوه سازی و ساخت و ساز انبوه گسترده بدون پیوست حمل و نقل در غرب تهران، موجب ایجاد مشکل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی این منطقه از پایتخت شده است. 

سرخو در ادامه با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۳ از ۲۲ میلیون جابجایی شهر تهران ۱۱ میلیون آن توسط خودروهای شخصی انجام می شد گفت: قرار است در پایان برنامه پنج ساله(سال ۹۷) سهم حمل و نقل عمومی از جابجایی مسافران از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش یابد.

[ad_2]

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس