تاریخ انتشار: ۲۴ اسف ۱۳۹۳

در حالی که مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از گران شدن محصولات یک کارخانه لبنی و برخورد با آن خبر می‌دهند، بازار فرآورده‌های لبنی گویای چیز دیگری است؛ چراکه بسیاری از برندها قیمت‌ شیر بطری یک لیتری را از ابتدای امسال تاکنون و طی چندین مرحله تا ۵۰ درصد افزایش داده‌اند و پس از […]

در حالی که مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از گران شدن محصولات یک کارخانه لبنی و برخورد با آن خبر می‌دهند، بازار فرآورده‌های لبنی گویای چیز دیگری است؛ چراکه بسیاری از برندها قیمت‌ شیر بطری یک لیتری را از ابتدای امسال تاکنون و طی چندین مرحله تا ۵۰ درصد افزایش داده‌اند و پس از هشدار این سازمان نیز تغییری در قیمت‌های خود اعمال نکرده‌اند، البته به غیر از شیر کم چرب یک لیتری یکی از کارخانه‌های لبنی.

لبنیات

به گزارش گذارنیوز طی ماه اخیر صنایع لبنی در چندین مرحله قیمت شیر بطری یک لیتری را افزایش دادند که نهایتا از سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان هشدار گرفتند، چرا که این سازمان اعلام کرد صنایع لبنی باید قیمت های خود را به حالت قبل بازگردانند و تنها ۱۵ درصد افزایش قیمت را برای محصولات آن‌ها مجاز می‌داند اما هیچ یک از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی توجهی به این هشدار دولتی نکردند.

جالب‌تر این که یکی از برندهای صنایع لبنی شیر بطری یک لیتری کم چرب خود را که به قیمت ۲۴۰۰ رسیده بود را با نرخ گذشته (۲۲۰۰ تومان) به بازار عرضه کرده و مابقی انواع شیر یک لیتری بطری خود را با همان قیمت‌های افزایش یافته عرضه می‌کند.

اما مجتبی فراهانی، معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه معتقد است که فقط یک شرکت آن هم به‌صورت محدود اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بود که برخورد قانونی با آن انجام شد و آن شرکت نیز قیمت محصولات خود را به قیمت‌های قبل برگردانده است.

البته شاید منظور این مقام مسئول همین شیر یک لیتری کم چرب این برند مطرح است، در حالی که بازار صنایع لبنی و مشاهدات خبرنگار ایسنا از این بازار حاکی از افزایش چند مرحله‌ای قیمت این محصول آن‌هم توسط بسیاری از برندهای مطرح موجود در بازار است.

به هر حال جای سوال است که اگر مقصود، همین یک محصول است چرا دیگر صنایع و کارخانه‌های تولیدکننده داخلی شیر بطری یک لیتری را با همان قیمت‌های افزایش یافته ۲۴۰۰ تا ۲۸۰۰ تومانی عرضه می‌کنند و اگر قیمت جدید ۲۴۰۰ تومانی شیر بطری یک لیتری غیرقانونی است چرا اجرای قانون و توجه به هشدار سازمان حمایت تنها به صورت موردی آن‌هم توسط یک برند صورت گرفته است؟

مشخص نیست که سازمان حمایت آیا تنها برای این برند و این نوع محصول حساسیت به خرج داده یا این که دیگر صنایع لبنی حاضر نیستند به قانون تن دهند و این که اگر قیمت های گذشته برای شیر بطری کم چرب یک لیتری صرفه اقتصادی دارد چرا دیگر محصولات مشمول قیمت‌های گذشته نمی شوند و چرا دیگر برندهای مطرح لبنیات حاضر به بازگرداندن قیمت به حالت قبل نیستند.

نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس