تاریخ انتشار: ۰۲ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] به گزارش ایسنا، زمان برگزاری این نشست دهم لغایت دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۵ مصادف با روز فرهنگ عمومی خواهد بود.   وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، […]

[ad_1]

به گزارش ایسنا، زمان برگزاری این نشست دهم لغایت دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۵ مصادف با روز فرهنگ عمومی خواهد بود.


 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه ی آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه ی آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزارکنندگان این همایش هستند.




ساختار نگارش مقالات و بیان ایده ها و گزارش ها




الف: بخش علمی – پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی ها):


 در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کلمه نگاشته می شود.


ب: ترویجی – کاربردی (گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب):




در مرحله اول چکیده گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب مشارکت‌کنندگان در ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله ی علمی تخصصی در ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه نگاشته می شود.


معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده


– مقالات برتر ضمن ارائه در پانل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی منتشر خواهد شد.


– گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.


– تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش های علمی همایش درج می شود.  


جایزه‌ی مقالات، ایده‌ها و گزارش‌های برتر


متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد.


مقاله ی برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد.


مهلت ارسال آثار:


ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۵


ارسال متن کامل مقالات تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۵


اهداف:


ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛


معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات؛


ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای


موضوعات و محورها


الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛


شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛


تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی


 ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی


نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛


الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛


آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛


سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی


پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور


نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛


جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛


سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛


تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای


ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه


نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛


نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛


جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها


 ث:  آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی


جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛


سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛


نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی




اولویت های مورد تاکید برای ارائه ی مقاله و گزارش های کاربردی


رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛  


بازی های رایانه ای:  بازی های رایانه ای و کنسولی، بازی های تلفن همراه، بازی های بر خط، بازی های جدی؛


رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره ی تلویزیونی




نحوه‌ی ارسال آثار


علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتیhttp://www.saramad.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس