تاریخ انتشار: ۲۸ شهر ۱۳۹۵

روابط عمومی ایران ایر ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز تهران – نجف به خاطر تاخیر هفت ساعته، اعلام کرد: این تاخیر به دلیل بروز مشکل در هواپیما بود که با طرف شدن آن، حدود ۴۵ دقیقه پیش پرواز انجام شد. به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، پرواز شماره ۳۷۱۴ تهران- نجف که قرار […]


روابط عمومی ایران ایر ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز تهران – نجف به خاطر تاخیر هفت ساعته، اعلام کرد: این تاخیر به دلیل بروز مشکل در هواپیما بود که با طرف شدن آن، حدود ۴۵ دقیقه پیش پرواز انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، پرواز شماره ۳۷۱۴ تهران- نجف که قرار بود ساعت ۹:۴۵ صبح امروز زائران را به مقصد نجف جابه جا کند، به دلیل مشکل یادشده با هفت ساعت تاخیر به ساعت ۴:۴۵ بعد ازظهر موکول شد.
روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در این ارتباط توضیح داد: شرکت های هواپیمایی سعی می کنند پروازها با ایمنی کامل انجام دهند و در رعایت ایمنی کوچکترین ریسک نباشد، به همین علت در شرایط نقص فنی و تامین ایمنی، برخی پروازها با تاخیر روبرو می شود.
روابط عمومی مزبور اعلام کرد: مسافران در مدت تاخیر پرواز مورد پذیرایی قرار گرفتند و امکانات اولیه در اختیار آنها قرار داشت.
براساس اطلاعات ارایه شده، تاخیر به دلیل دیر رسیدن هواپیما از پرواز قبلی خود صورت گرفت، اما پس از رسیدن هواپیما بلافاصله امور مربوط به پرواز انجام شد تا مسافران طبق ساعت برنامه ریزی شده پرواز خود را انجام دهند.
به گزارش ایرنا؛ ماه گذشته نیز پرواز شماره ۴۶۴ هواپیمایی جمهوری اسلامی «ایران ایر» نیز که قرار بود ساعت ۱۰:۵۰ صبح روز ۱۸ مرداد فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد مشهد ترک کند، با تاخیری چند ساعته روبرو شد، اما پیش از آن هیچ اطلاعی به مسافران پرواز ارایه نشده بود و بسیاری از مسافران برای پرواز در فرودگاه حضور یافتند.
براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی؛ برای حفظ حقوق مسافر ایرلاین ها باید در تاخیرهای بیشتر از چهار ساعت با اطلاع رسانی قبلی به مسافر شرایط را برای رفاه و اسکان آنها فراهم کند.
میانگین تاخیرهای پروازی ایران در مسیرهای داخلی و خارجی طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری حدود نیم ساعت است و مسافرانی که بیش از این مدت در فرودگاه ها معطل می شوند، طبق عرف بین المللی از حقوقی برخوردارند.
طبق عرف بین المللی حمل و نقل هوایی، تاخیر پروازی تا نیم ساعت ایرادی ندارد، اما در صورت تاخیر بیش از نیم ساعت، ایرلاین مربوطه به منظور حفظ وجهه و نام ایرلاین خود باید جوابگوی مسافران باشد و بر اساس کنوانسیون های بین المللی باید به مسافران خسارت بپردازد و رضایت آنان را جلب کند.

۷۰۲/۶۰۱



منبع:ایسکانیوز

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس