تاریخ انتشار: ۳۱ مرد ۱۳۹۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در پرداختن وام‌ها برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود دارد، گفت: اقدامات برای از رده خارج شدن خودروهای فرسوده با سرعت کمی در حال انجام است به دلیل اینکه شرکت ایران خودرو در این راستا همکاری های لازم را نمی‌کند. محمدهادی […]



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در پرداختن وام‌ها برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود دارد، گفت: اقدامات برای از رده خارج شدن خودروهای فرسوده با سرعت کمی در حال انجام است به دلیل اینکه شرکت ایران خودرو در این راستا همکاری های لازم را نمی‌کند.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در بحث مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در استان تهران محدودیت ۱۲۰ کیلومتر داریم و قرار شده است که در کارگروه اقتصادی دولت، استان‌ها در ارائه مجوز به بخش خصوصی که متقاضی بازیافت و اسقاط خودرو هستند حداکثر همکاری را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در پرداختن وام‌ها برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت با تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی است.

وی در مورد مشکلات تعیین مراکز برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بویژه تاکسی‌های فرسوده ادامه داد: تعداد چهار تا پنج مرکز با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در استان‌های دیگر افتتاح خواهد شد و همچنین در حال حاضر اقدامات برای از رده خارج شدن خودروهای فرسوده با سرعت کمی در حال انجام است به دلیل اینکه شرکت ایران خودرو در این راستا همکاری های لازم را نمی‌کند و در حال حاضر معاونت انسانی سازمان محیط زیست در حال پیگیری این موضوع  است.

دو دلیل وقفه در اجرای طرح “نوسازی تاکسی‌ها”

مسعود طبیبی رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ثبت نام بیش از ۵۷ هزار متقاضی در طرح از رده خارج شدن تاکسی‌های فرسوده اظهار کرده بود: شیوه برخورد ایران خودرو و موضوع ضمانت‌های بانکی موجب کاهش سرعت پیشرفت این پروژه شده است.

وی عنوان کرده بود: تاکنون ۵۷ هزارو سه نفر در طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ هزارو ۱۰۴ نفر توسط سازمان ها، واحدهای تاکسیرانی و حمل و نقل همگانی تایید شده اند. همچنین ۴۸ هزارو ۵۷۲ نفر توسط اتحادیه ها مورد تأیید قرار گرفته اند که در طرح نوسازی تمام تلاش خود را در جهت افزایش مطلوبیت برای تاکسی داران و کاهش چالش های موجود در این مسیر به کار گرفته‌ایم و امیدواریم با جلسات مشترک با بانک ها در زمینه ضمانت ها و ایران خودرو برای اتخاذ شیوه یکسان برخورد با متقاضیان به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا پیش از این نیز مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران درخصوص روال نوسازی خودروهای فرسوده با اشاره به ورود ۲۰۰ دستگاه تاکسی یورو ۵ به ناوگان تاکسیرانی افزوده بود: امیدواریم این تعداد را به ۲۰۰۰ دستگاه برسانیم.

به گزارش ایسنا، تاکنون ۱۳ هزار راننده تاکسی برای جایگزینی خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده اند. این درحالیست که ۱۷ هزار تاکسی فرسوده بالای ۱۰ سال عمر در شهر تهران وجود دارد که سهم بسزایی در آلودگی هوا دارند و این شرایط در سایر کلانشهرهای کشور نیز برقرار است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس