تاریخ انتشار: ۲۷ شهر ۱۳۹۵

یک کارشناس اقتصادی به نقش رسانه‌ها در تبلیغات تولیدات سرمایه‌گذاران اشاره کرده و چگونگی تاثیر رسانه بر تقاضای تولید را شرح می‌دهد. به گزارش اقتصادنیوز، صفدر حسینی درباره نقش رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری در گفت‌وگویی ابتدا از نقش اطلاعات در سرمایه‌گذاری شروع کرده و تا کارایی انواع رسانه‌ها برای سرمایه‌گذاران سخن گفته است. وی در […]



یک کارشناس اقتصادی به نقش رسانه‌ها در تبلیغات تولیدات سرمایه‌گذاران اشاره کرده و چگونگی تاثیر رسانه بر تقاضای تولید را شرح می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز، صفدر حسینی درباره نقش رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری در گفت‌وگویی ابتدا از نقش اطلاعات در سرمایه‌گذاری شروع کرده و تا کارایی انواع رسانه‌ها برای سرمایه‌گذاران سخن گفته است.

وی در مورد نقش اطلاعات در سرمایه‌گذاری به اطلاعات به عنوان یک نهاده سرمایه‌گذاری اشاره می‌کند و می‌گوید: سرمایه‌گذار باید اطلاعات مربوط به قیمت‌ها از جمله قیمت نهاده‌ها را در بازار داشته باشد که اگر این اطلاعات کامل باشند، فرد سرمایه‌گذار در یک محیط رقابتی کار می‌کند و می‌تواند موفق ‌شود و در این شرایط است که کارایی اقتصادی او بالا خواهد بود. علاوه بر این، سرمایه‌گذار باید ببیند می‌تواند محصولش را در کجا به فروش برساند و چه اطلاعاتی درباره آن دارد و مثلا سیستم حمل‌ونقل چگونه است و مشتری‌یابی و بازاریابی چگونه باید باشد؟ اینها در واقع می‌تواند فرایندهایی باشد که در همه آنها رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

پس از این،  حسینی به نقش رسانه‌ها در تبلیغات تولیدات سرمایه‌گذاران اشاره می‌کند و چگونگی تاثیر رسانه بر تقاضای تولید را شرح می‌دهد.

در بخشی دیگر از این گفتگو منتشر شده در کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» وی از نقش دولت در انتشار اطلاعات و محدودیت‌هایی که در انتشار اطلاعات حساس ایفا می‌کند سخن می‌گوید و تصریح می‌کند ملاک اصلی در انتشار اطلاعات منافع ملی است. به همین دلیل وی پیشنهاد می‌دهد که در صورت متضرر شدن برخی سرمایه‌گذاران از این شکل سانسور با خط‌کش منافع ملی از سیاست‌های جبرانی بعد از سانسور، استفاده شود. 

وی در این گفت‌وگو تصریح می‌کند:اطلاعات مربوط به قیمت‌ها از جمله قیمت نهاده‌ها را در بازار داشته باشد. اگر این اطلاعات کامل باشند، فرد سرمایه‌گذار در یک محیط رقابتی کار می‌کند و می‌تواند موفق ‌شود و در این شرایط است که کارایی اقتصادی او بالا خواهد بود. بنابراین یک بخش مهم، در حوزه کارآفرینی مربوط به خرید نهاده‌هاست و سرمایه‌گذار با توجه به تقاضا و سودش، نهاده‌ها و نیروی کارش را جذب می‌کند. اما یک بخش دیگر اطلاعاتی است که سرمایه‌گذار برای فروش محصولاتش نیاز دارد. سرمایه‌گذار باید ببیند می‌تواند محصولش را در کدام بازار به فروش برساند و چه اطلاعاتی درباره آن دارد و مثلا وضعیت سیستم حمل‌ونقل آن چگونه است و مشتری پیدا کردن و بازاریابی در آن بازار چه خصایصی دارد؟ اینها در واقع می‌تواند فرایندهای سطح بعدی باشد. در این‌ سطح هم رسانه‌ها نقش مهمی دارند. چرا؟ چون رسانه‌ها از این جهت می‌توانند تاثیر بگذارند که امکان تبلیغات در آنها وجود دارد. تبلیغات می‌تواند کشش تولید سرمایه‌گذار را زیاد کند. این به چه معناست؟ یعنی تقاضا برای محصولش را بیشتر کند.

حسینی متذکر می‌شود: نقش مهمی که دولت دارد این است که به جای دخالت در اقتصاد، باید اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد.

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری» به تالیف ابراهیم علیزاده، تحلیل ۱۵ اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری است که اخیرا توسط انتشارات دنیای‌اقتصاد منتشر شده است.مراکز فروش این کتاب، فروشگاه دنیای اقتصاد به شماره تلفن ۸۷۷۶۲۷۴۷ و پخش ققنوس به شماره تلفن ۶۶۴۰۸۶۴۰ است.



منبع:اقتصادنیوز

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس