تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵

بزرگراه شهید شوشتری در مرز شرقی حریم تهران و به موازات بزرگراه بسیج و بزرگراهی شمالی-جنوبی است که از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده و پس از عبور از یک مسیر ۱۳ کیلومتری، به تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) می رسد اما در بحث احداث آن دو موضوع […]



بزرگراه شهید شوشتری در مرز شرقی حریم تهران و به موازات بزرگراه بسیج و بزرگراهی شمالی-جنوبی است که از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده و پس از عبور از یک مسیر ۱۳ کیلومتری، به تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) می رسد اما در بحث احداث آن دو موضوع وجود دارد که یکی چگونگی عبور بزرگراه از پارک سرخه‌حصار می‌باشد که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح آخرین وضعیت آن پرداخت.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: احداث این پروژه هنوز در مرحله کارشناسی است و چون از داخل پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار و منطقه حفاظت شده می‌گذرد، سازمان محیط زیست با این پروژه مخالفت کرده است.

وی ادامه داد: برای احداث این اتوبان، یک گزینه را برای شهرداری در نظر گرفته‌ایم و آن این است که اگر کل اتوبان از زیر زمین عبور کند، قابلیت طرح مجدد در کمیته ارزیابی محیط زیست را پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه احداث این اتوبان در زیر زمین هزار میلیارد تومان به هزینه این پروژه اضافه می‌کند، گفت: شهرداری به منظور رعایت مسائل محیط زیستی قبول کرده است که این ۱۰۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کند.

حیدرزاده بیان کرد: طرح احداث اتوبان شهید شوشتری مجددا در کمیته محیط زیست ارزیابی می‌شود و اگر کمیته محیط زیست موافقت کند که این اتوبان از زیر زمین عبور کند، این طرح باید در شورای عالی حفاظت محیط زیست مجددا بررسی شود.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس