تاریخ انتشار: ۰۲ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] مدیرعامل شرکت‌پاکسان از افزایش ۱۴ درصدی فروش، ۳۷ درصدی سود عملیاتی و ۹۲ درصدی سود خالص در ۶ ماه گذشته خبر داد. محمدرضا حیدری‌ملایری ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه گفت: این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال توانسته به رشد قابل‌توجهی در تولید، فروش و صادرات محصولات دست یابد و این رشد […]

[ad_1]

مدیرعامل شرکت‌پاکسان از افزایش ۱۴ درصدی فروش، ۳۷ درصدی سود عملیاتی و ۹۲ درصدی سود خالص در ۶ ماه گذشته خبر داد.

محمدرضا حیدری‌ملایری ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه گفت: این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال توانسته به رشد قابل‌توجهی در تولید، فروش و صادرات محصولات دست یابد و این رشد حاصل تلاش همه مدیران و پرسنل این مجموعه است.


به گفته وی، موفقیت‌های مذکور در حالی به دست آمده که اقتصاد کشور به واسطه سیاست‌های پیشین، ابتدای خروج از تحریم و رکود است.


حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به رشد فروش ۱۴ درصدی این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و یادآورشد: این اتفاق کاری فراتر از حد انتظار و تصور است که در این مجموعه رخ داد که در اثر آن در این مدت سود ناخالص با رشد ۲۷ درصدی، بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان بوده و به دنبال آن سود عملیاتی که حاصل کار مدیران و کارگران کارخانه است نیز رشد ۳۷ درصدی را تجربه کرده و از ۱۷ میلیارد تومان به بیش از ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه شرکت پاکسان توانسته اقدامات مناسب و موثری را در شش ماهه گذشته صورت دهد، افزود: نیمه‌اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، سود خالص شرکت با جهش ۹۲ درصدی از حدود ۱۰ میلیارد تومان به ۱۹ میلیارد تومان رسیده است.


وی با بیان اینکه تحقق این اعداد و ارقام در شرایطی رخ داده که صنعت شوینده با رقابت ناسالم مواجه است، افزود: این نوع رقابت به اندازه تحریم‌های خارجی، عرصه را بر فعالان این صنعت تنگ کرده است.


به گفته مدیرعامل پاکسان، بیش از ۳برابر نیاز داخل به محصولات شوینده، ظرفیت اسمی این صنعت در کشور وجود دارد.


حیدری در ادامه افزود: شرکت پاکسان با توجه به پیشینه، عملکرد و نفوذ خود در بازار، شرکتی نیست که بتوان به سادگی با آن رقابت کرد زیرا این شرکت با اتکا به نیروی کارگر ماهر و اندیشه مدیران کارآزموده خود، توانسته گام‌های خوبی را برای عرضه محصولات با کیفیت و خوش‌نام بردارد و رشد این مجموعه بر اساس حسابرسی‌های صورت گرفته در ۶ ماهه ابتدای امسال گویای این حقیقت است.


حیدری به ابزارهایی برای افزایش فروش اشاره کرد و افزود: تبلیغات هدفمند، سازماندهی شده و منسجم یکی از اصلی‌ترین و موثرترین ابزارهایی بود که به کار گرفتیم از جمله حمایت مالی و تبلیغات در برنامه پربیننده و موفق ماه‌عسل بود که باعث افزایش قابل توجه در فروش محصولات این مجموعه شد.


مدیرعامل شرکت پاکسان در این نشست در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سهام این واحد تولیدی گفت: همه سهامداران در هر مجموعه‌ای که بنده به عنوان مدیرعامل وارد آن می‌شوم انتظار سودآوری دارند و خوشبختانه در این مجموعه هم همین‌گونه بوده، برای نمونه در یک‌ماه گذشته ارزش سهام شرکت افزایش حدود ۱۲ درصدی را تجربه کرده که امیدواریم این روند تا پایان امسال ادامه یابد.


حیدری در پاسخ به سوالی درباره بازدید ماه گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و محمد نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت پاکسان و انتظار شرکت پاکسان از دولت گفت: ما باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی به موفقیت دولت کمک کنیم. بهترین خدمتی که دولت می‌تواند به واحدهای صنعتی خصوصا صنعت شوینده کند این است که جلوی قاچاق محصولات شوینده به داخل کشور را بگیرد و با کاهش بروکراسی اداری، به صنایع کمک کند تا بتوانند به جایگاه و رشدی که شایسته آن هستند، دست پیدا کنند.


وی با بیان اینکه پاکسان در ۶ ماه گذشته گام‌های خوبی برای افزایش صادرات برداشته، خاطرنشان کرد: کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، عمان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان و بحرین شرکای صادراتی پاکسان هستند که در ۶ ماه گذشته توانستیم میزان صادرات را رشد ۱۸ درصد بهبود ببخشیم و از لحاظ ارزآوری ۷ درصد رشد داشته باشیم.


حیدری سپس با تاکید بر علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید محصولاتی تحت لیسانس در داخل کشور یادآورشد: بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت شوینده هستند اما باید گفت محصولات پاکسان با بسیاری از برندهای خوش‌نام و شناخته شده خارجی رقابت می‌کند و در بعضی از محصولات از آنها بهتر است و این مسئله علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی به شرکت بزرگ و خوش‌نام پاکسان را دوچندان کرده است.


وی با اشاره به لزوم حمایت درست از صنعت شوینده خاطرنشان کرد: باید موانع جدی سر راه واردات محصولاتی که مشابه داخلی مشابه داخلی دارند ایجاد شود.


مدیرعامل پاکسان در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان تحقق برنامه‌های پاکسان بر محور اقتصاد مقاومتی گفت: در هر شرکتی که مسوولیتی به عهده داشته‌ام سه اقدام اساسی سرلوحه کارم بوده که همانا برنامه‌ریزی استراتژیک، چینش مشاغل و نظام جامع پیشنهادات است. معتقدم اقتصاد مقاومتی با اجرای کامل این موارد به صورت کامل محقق خواهد شد کما اینکه اثر آن در عملکرد ۶ ماهه شرکت قابل مشاهده است.


حیدری به تغییر وضعیت ۵۸۰ نفر از پرسنل پیمانکار پاکسان به قراردادی و تاثیر آن بر کل مجموعه اشاره کرد و گفت: معتقدیم این اقدام سبب افزایش مشارکت پرسنل در همه امور می شود، چراکه این افراد خود را جزئی از مجموعه و این مجموعه را متعلق به خود می‌بینند و این امر بازده کاری، رعایت اخلاق کاری و دخیل بودن در امر تولید را افزایش می‌دهد که می‌توان بازتاب آن را در تولید، عرضه و حتی صادرات محصولات این مجموعه مشاهده کرد.


مدیرعامل پاکسان حذف تولیدکنندگان بی‌نام و نشان و زیرپله‌ای را راهی برای حمایت از تولیدی های محصولات شوینده عنوان کرد و گفت: بخشی از رقبای ما تولیدکنندگانی هستند که متاسفانه به قوانین تولید پایبند نیستند و به صورت ناسالمی به رقابت با تولیدکنندگان خوش نام و بزرگ محصولات شوینده می پردازند و این کار را برای واحدهایی که در ۴ سال گذشته افزایش قیمتی نیز نداشته‌اند دوچندان مشکل کرده، لذا لازم است با این موارد برخورد جدی صورت بگیرد تا شرکت‌های شوینده بتوانند به رشدی که شایسته آن هستند دست پیدا کنند.


وی در پایان تاکید کرد: شعار شرکت پاکسان «پیشگام در ایران و خوش‌نام در منطقه است» و ما معتقدیم باید امروزمان بهتر از دیروزمان باشد و همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما نیز برای تحقق و اجرایی‌شدن این هدف است.

[ad_2]

منبع:ایلنا

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس