تاریخ انتشار: ۱۹ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] حاجی‌آقاامیری گفت: بحران‌های به وجود آمده و غیبت ما در بازارهای جهانی سبب شد که دیگر کشورها از این موقعیت استفاده کنند و برای محصول خود بازارسازی کنند اما با این اتفاقات باز هم برخی از مسئولان ما در این توهم به سر می‌برند که پرشین کارپت هنوز یک برند محبوب است. سید رضی […]

[ad_1]

حاجی‌آقاامیری گفت: بحران‌های به وجود آمده و غیبت ما در بازارهای جهانی سبب شد که دیگر کشورها از این موقعیت استفاده کنند و برای محصول خود بازارسازی کنند اما با این اتفاقات باز هم برخی از مسئولان ما در این توهم به سر می‌برند که پرشین کارپت هنوز یک برند محبوب است.

سید رضی حاجی‌آقاامیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به توافق هسته‌ای و تاثیر آن بر روی صادرات فرش دستباف گفت: توافق هسته‌ای تاثیرات مثبتی بر روی اقتصاد کشور گذاشته است. اما ما باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کنیم و انتظار نداشته باشیم که در بحث صادرات به خصوص در حوزه فرش معجزه‌ای رخ داده باشد.


حاجی‌آقاامیری ادامه داد: ۲۰ درصد از صادرات ما در سال ۲۰۱۰ به آمریکای شمالی اختصاص داشت که ایالت متحده مقصد اصلی محصولات ما بود اما در زمان تحریم‌ها تقریباً این رقم چه صادرات مستقیم و چه غیر مستقیم به صفر رسید.


وی ادامه داد: در حال حاضر کل گردش مالی فرش دستباف دنیا نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که امروز پس از باز شدن فضای بین‌المللی سهم ما به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.


عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران با اشاره به بحران‌های اقتصادی گفت: بحران اقتصادی آمریکا و پس از آن بحران اروپا تاثیر زیادی بر روی صادرات و بازار جهانی فرش داشت. به طور مثال آلمانی‌ها همواره مشتری ثابت فرش دستباف ایران بودند. به طوری که صادرات ما به این کشور به اندازه صادرات به دیگر نقاط جهان بود. این در حالی بود که بندر هامبورگ تبدیل به مرکز صادرات فرش ایران شده بود.


وی ادامه داد: آلمانی‌ها علاقه زیادی به فرش ایران دارند و این محصول جزو لاینفک لوازم خانگی آنها محسوب می‌شود اما پس از بحران اروپا این رغبت کم شد.


عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بحران‌های به وجود آمده و غیبت ما در بازارهای جهانی سبب شد که دیگر کشورها از این موقعیت استفاده کنند و برای محصول خود بازارسازی کنند اما با این اتفاقات باز هم برخی از مسئولان ما در این توهم به سر می‌برند که پرشین کارپت هنوز یک برند محبوب است و تمام دنیا آن را می‌شناسند اما این آقایان نمی‌دانند که تبلیغات تا چند اندازه برای صنعت اهمیت دارد. اگر صرف مشهور بودن یک صنعت کافی بود کمپانی مانند مرسدس بنزهیچ گاه کار تبلیغاتی انجام نمی‌داد.


آقامیری ادامه داد: تبلیغات فرش ایرانی از عهده بخش خصوصی خارج است و دولت باید این هزینه را انجام دهد. دولت باید به این محصول به چشم یک کالای صادراتی نگاه نکند بلکه باید در آن فرهنگ و هویت ایرانی را در نظر بگیرند.


 

[ad_2]

منبع:ایلنا

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس