تاریخ انتشار: ۰۹ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] معاون شهردار تهران ضمن اعلام واگذاری ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در تهران به شهرداری، زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را سوم مهر ماه اعلام کرد. به گزارش ایسنا،  ناصر امانی در جلسه‌ای با حضور عبدالهی، معاون اجتماعی و فرهنگی و معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری و […]

[ad_1]

معاون شهردار تهران ضمن اعلام واگذاری ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در تهران به شهرداری، زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را سوم مهر ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،  ناصر امانی در جلسه‌ای با حضور عبدالهی، معاون اجتماعی و فرهنگی و معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری و اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از همکاری نزدیک شهرداری تهران با مرکز آمار در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ خبر داد و نحوه این همکاری را تشریح کرد.

معاون شهردار تهران گفت: سرشماری نفوس و مسکن کل کشور توسط مرکز آمار ایران هر ۵ سال یکبار و به منظور اطلاع از کمیت و کیفیت جمعیت و وضعیت سکونت آنها صورت می پذیرد که وظیفه مدیریت و نظارت بر حسن سرشماری در کل کشور با مرکز آمار ایران و وظیفه اجرایی انجام سرشماری در هریک از استانها با استاندار مربوطه و فرمانداری هریک از شهرستانهای عضو آن استان است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: انجام سرشماری در استان تهران می بایستی به مدیریت استانداری و با همکاری فرمانداری صورت پذیرد و شهرداری تهران جهت همکاری با مرکز آمار و همچنین استفاده از این آمار در جهت ارتقاء ارائه خدمات به شهروندان تهرانی به صورت جدی‌تر از گذشته در این طرح حضور خواهد داشت و به نوعی اجرای سرشماری در شهر تهران را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: سرشماری سال جاری در دو مرحله صورت می پذیرد، در مرحله اول به صورت خود اظهاری اینترنتی از تاریخ ۳ مهرماه لغایت ۲۴ مهرماه و در مرحله دوم به صورت مراجعه حضوری به منازل با استفاده از تبلت از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه در سراسر کشور و شهر تهران خواهد بود .

در این جلسه عبدالهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم با بیان مطالبی نقش سرای محلات و شورایاری هر محله را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح فرآیند سرشماری با جنب و جوش بیشتر، حساسیت و نظارت جدی‌تری پیگیری می شود که امیدواریم نتایج آن مطلوب تر باشد.

 وی در ادامه تلاش و همدلی مجدانه برای پیگیری این موضوع و بهره گیری از تجربیات مدیران برنامه ریزی و همکاران حوزه اجتماعی و فرهنگی را  در راستای اجرایی و عملیاتی شدن این اتفاق خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، در این جلسه همچنین قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به تشریح فرآیند اجرای این سرشماری پرداخت و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی شهر تهران کل شهر به ۵ بخش تقسیم و مدیریت اجرایی انجام سرشماری در هر یک از این بخش ها به شهرداری تهران سپرده شده است به اینگونه که بخش یک شامل مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲، بخش ۲ شامل مناطق ۴، ۷، ۸ و ۱۳، بخش ۳ شامل مناطق ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۸ و ۱۹، بخش ۴ شامل مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ و بخش ۵ شامل مناطق ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ می باشد که از پشتیبانی فنی نیروهای مرکز آمار ایران، استانداری و فرمانداری تهران نیز برخوردار خواهند بود.

قائمی در ادامه جلسه به تشریح نقش و سمت هر یک از مدیران در مناطق پرداخت و آخرین توافقات با استانداری، فرمانداری و مرکز امار پرداخت و گفت: قائم مقام شهرداران، معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری، معاونین اجتماعی و فرهنگی و مدیران روابط عمومی مناطق در ستاد مدیریت سرشماری شهر تهران درگیر خواهند بود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس