تاریخ انتشار: ۱۲ مرد ۱۳۹۵

[ad_1] مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری دارند می‌توانند نسبت به فروش بلیت شرکت‌‌های هواپیمایی که مجوز پروازهای برنامه‌‌ای‌ به ترکیه را دارند، اقدام کنند. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده با اعلام این خبر درباره […]

[ad_1]

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری دارند می‌توانند نسبت به فروش بلیت شرکت‌‌های هواپیمایی که مجوز پروازهای برنامه‌‌ای‌ به ترکیه را دارند، اقدام کنند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده با اعلام این خبر درباره فروش تور و اعزام گردشگر به ترکیه بیان کرد: مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی یادآور شد: پیش از این در تاریخ ۲۷ تیرماه پس از کودتای نافرجام ترکیه و لغو پروازها، اعلام شد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه ای می‌توانند پروازهای برنامه ای خود را از سرگیرند.

*‌ بازنگری در الزامات سنی ارتقا به سر‌خلبانی

مشاور رسانه‌ای رئیس‌ سازمان هواپیمایی کشوری ‌گفت: با انجام جلسات متعدد معاون و مدیران استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با معاونان فنی و عملیاتی شر کت های هواپیمایی الزامات و پیش نیازهای ارتقا به سرخلبانی کمک خلبانان طی ۶ محور تهیه، تدوین و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

‌جعفرزاده، قبولی در آزمون گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی (ATPL)، گواهینامه از کمک به خلبانی، دارا بودن چک صلاحیت پروازی (LPC) معتبر به عنوان سرخلبان بر روی نوع هواپیمای (Type Rating) مورد تقاضا، دارا بودن حداقل ۳ هزار ساعت تجربه پرواز بر روی هواپیماهای تایپ چند موتوره و دارای بیش از یک خلبان (براساس نشریات کارخانه سازنده)، دارا بودن حداقل ۵ سال تجربه پروازی به عنوان کمک خلبان در شرکت های هواپیمایی، برخورداری از الزامات خاص پروازی جهت صدور گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی براساس CAD 2501 و سپری کردن دوره سرخلبانی (Command Course) براساس نظامنامه آموزشی (TM)  شرکت را از جمله محورهای تعیین شده در الزامات جدید عنوان کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، الزامات مربوط به ارتقا کمک خلبانان دارای سوابق پروازی نظامی به سرخلبانی (P1) در شرکت های هواپیمایی، در CAD 5901 مورد اشاره قرار گرفته است.

جعفرزاده اظهار داشت: پیش از این ارتقاء کمک خلبان به سرخلبانی باید متقاضی ۳۲ سال سن و ۳هزار ساعت پرواز در ایرلاین ها داشته باشد که در الزامات جدید قید سن برداشته شد و به جای آن ۵ سال تجربی پروازی به عنوان کمک خلبان آورده شده است.

[ad_2]

منبع:عصر ایران

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس