تاریخ انتشار: ۰۴ شهر ۱۳۹۵

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش در جهت سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، فراهم آوردن آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) است. به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی نوید ادهم در اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور، که امروز ۴ […]



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش در جهت سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، فراهم آوردن آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی نوید ادهم در اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور، که امروز ۴ شهریورماه در محل سالن همایش‌های آستان قدس‌رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مأموریت استراتژیک خود را به خوبی انجام دهد، علاوه بر  برنامه‌هایی که در کلاس‌های درس ارائه می‌شود، باید فعالیت‌های پرورشی و مکمل نیز در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: در مجموعه برنامه‌ها جای برنامه‌هایی که برای مربیان تعلیم و تربیت باعث توانمندسازی در این پروژه مهم باشد، خالی بود که امید است با مساعدت فرهنگیان بتوانیم، امر فعالیت قرآنی و معنوی دانش‌آموزان را بیش از پیش گسترش دهیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حدیثی از امام رضا(ع) این‌گونه نقل می‌شود که «خداوند رحمت کند کسی را که فکر و اندیشه‌ی ما را زنده کند و نیز دانش، اندیشه و مکتب ما را یاد بگیرید و به دیگران منتقل کند» که در این میان، فرهنگیان این توفیق الهی را کسب کرده‌اند؛ چرا که در کسوت معلمین پرورشی این مهم را بر عهده دارند و مأموریت اصلی این قشر این است که در صدد گسترش مکتب اهل بیت(ع) بربیایند.

نوید ادهم با بیان اینکه وظیفه معلمان این است که زیبایی کلام اهل‌بیت(ع)، تعالیم آنها و نیز مکتب اسلام را به مخاطبان ارایه دهند، عنوان کرد: زمانیکه خداوند با این کتاب با بندگان سخن می‌گوید، این انتظار را از ما دارد که این اندیشه‌های دینی در فضای بسیار زیبا، متوازن و متعادل منتقل شود.

وی اضافه کرد: اگر در جایی با کاستی روبرو شدیم، در واقع کمبود در خود اندیشه ماست که نتوانستیم کلام را به نحو احسن منتقل کنیم، چرا که در این میان، تعلیم و تربیت بایستی در فضای زیبا رقم بخورد و ارتباط مطلوبی بین شاگردان و معلمان برقرار شود. 

وی اضافه کرد: در واقع کلید واژه محاسن کلام باید سرلوحه کسانی باشد که در حوزه تعلیم و تربیت دینی و قرآنی مسئولیت‌هایی بر عهده دارند و به اقتضای شرایط و نیاز روز مخاطب و فهم او این موضوعات منتقل شود. 

نوید ادهم به گسترش نهج‌البلاغه در جامعه تاکید و عنوان کرد: نیاز داریم که بیش از پیش با نهج‌البلاغه مأنوس شویم و باید اعتراف کنیم که تاکنون نتوانسته‌ایم آنچه که باید و شاید کلام امام علی (ع) را بشناسیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این میان باید تدابیری در برنامه‌های رسمی، فوق‌برنامه و پرورشی اتخاذ گردد که از نهج‌البلاغه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در واقع فردی که از منظر نهج‌البلاغه با درک مفاهیم آن با اسلام، قرآن و انقلاب مواجه می‌شود، با فردی که از این درک و فهم محروم است متفاوت خواهند بود اظهار کرد:  وظیفه داریم اگر به استمرار انقلاب اسلامی وفادار هستیم، به گسترش گفتمان و اندیشه نهج‌البلاغه در جامعه بپردازیم و نسل جوان را با این گنجینه بی‌بدیل آشنا کنیم.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس