تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به دستاوردهای برجام در حوزه دریایی گفت: پس از برجام امکان جذب فاینانس‌ها با نرخ مناسب برای حوزه دریایی فراهم شد. وی با بیان اینکه اصول اقتصادی و مباحث نرخ‌گذاری در مجموعه لاینرها متفاوت است […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به دستاوردهای برجام در حوزه دریایی گفت: پس از برجام امکان جذب فاینانس‌ها با نرخ مناسب برای حوزه دریایی فراهم شد.


وی با بیان اینکه اصول اقتصادی و مباحث نرخ‌گذاری در مجموعه لاینرها متفاوت است گفت: با وجود این شرایط ناوگان نفتکش در چارترهای خارجی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.


صفایی با اشاره به نرخ اجاره کشتی‌ها و هزینه‌های بالای نگهدار و تعمیر ناوگان نفتکش گفت: در حال حاضر یک فروند کشتی Vlcc روزانه ۲۸ هزار دلار هزینه اجاره دارد و همچنین نرخ اجاره کشتی‌های MR حدود ۱۳هزار دلار است. هزینه نگهداری و تعمیر ناوگان نفتکش بسیار بالا است و بسیاری از شرکت‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت جا به جایی حمل محموله‌های نفتی در ناوگان ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش با دستیابی به ظرفیت ۱۵٫۴ میلیون تن حمل محموله‌های نفتی در زمان تحریم موفق شد جایگاه اول در جهان را کسب کند.


وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه ۹۰ درصد سوخت ناوگان کشورمان از داخل تامین می‌شود.

[ad_2]

منبع:ایلنا

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس