تاریخ انتشار: ۲۳ اسف ۱۳۹۴
فعالیت گسترده داعش در فیسبوک و توییتر;

گروه تروریستی “داعش” برای دسترسی به جوانان از تمام امکانات تبلیغی مدرن استفاده می‌کند. داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک فعال است و از اعضای خود می‌خواهد که از این افزارها برای “یارگیری” استفاده کنند.

گروه تروریستی “داعش” برای دسترسی به جوانان از تمام امکانات تبلیغی مدرن استفاده می‌کند. داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک فعال است و از اعضای خود می‌خواهد که از این افزارها برای “یارگیری” استفاده کنند.
به گزارش “گذارنیوز” به نقل از «انتخاب»، به ویژه دختران و پسران جوان خانواده‌های مهاجر در غرب هدف عملیات تبلیغاتی هستند. آخرین نمونه این تماس‌های فریبنده، دختر دانش‌آموزی از شهر هانوفر بود که به تازگی با دشنه به یک مأمور پلیس حمله کرد.
خویشاوندان این دختر ۱۵ ساله گفته‌اند که او از راه اینترنت در تماس با گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. جوانان هر روز با شبکه‌های اینترنتی در ارتباط هستند و این مؤثرترین راهی است که داعش برای تبلیغات خود برگزیده است.
به نظر کارشناسان جوانان ۱۴ تا ۳۵ ساله هدف اصلی گروه‌های افراطی هستند. گروه تروریستی قربانی خود را نشانه می‌کند و در بسیاری مواقع در زمانی اندک او را به دام می‌اندازد.
در موارد بسیاری داعش برای تماس با دختران و پسران جوان به شکل هدفمند و انفرادی از تماس با آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی در اینترنت یا حتی فرستادن ای‌میل استفاده می‌کند. معمولا فردی با نام واقعی یا ساختگی با جوانی که “مستعد” تشخیص داده شده، تماس می‌گیرد، از “سعادت” زندگی تازه خود در صفوف “داعش” دروغ به هم می‌بافد و از جوان دعوت می‌کند که با پیوستن به “مبارزه” به اردوی “حق و حقیقت” خدمت کند.
از آنجا که افزارهایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر، پیوسته زیر کنترل هستند، تبلیغ از راه آنها چندان آسان نیست. از این رو جهادگران برای پیشبرد و گسترش تبلیغات از امکانات مستقل خود استفاده می‌کنند مانند “مرکز رسانه‌ای الحیات” و سایت‌هایی که به زبان‌های گوناگون در کار تبلیغ هستند.
تروریست‌ها در این سایت‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای پرخشونت درج می‌کنند و بدون هیچ شرم و واهمه‌ای به کشتارها و شکنجه‌ها و تبهکاری‌های خود می‌بالند. آنها با استفاده از مدرن‌ترین امکانات، پیام‌هایی منتشر می‌کنند که از عقب‌ماندگی صرف حکایت دارد.
تروریست های وابسته به داعش در تبلیغات خود گاهی به جریان‌ها و رویدادهای تاریخی سده‌های میانه مانند “جنگ‌های صلیبی” متوسل می‌شوند، که قیاسی بی‌پایه و دروغین است، اما چه بسا برای فریب دادن جوانان ساده و کم تجربه مؤثر است.
کشمکش رسانه‌ای
داعش گستره‌ی رسانه‌ای جهان غرب را به دقت زیر نظر دارد و می‌کوشد از آن برای اهداف خود بهره‌برداری کند.
از سویی به شکل فعال و هماهنگ به تمام رویدادهای رسانه‌ای واکنش نشان می‌دهد و از سوی دیگر می‌کوشد دم به دم در عالم رسانه‌ها حضور داشته باشد. “داعش” مایل است پیوسته به عنوان تشکیلاتی مهم و مقتدر مطرح شود.
نباید فراموش کرد که گرایش‌هایی مانند ماجراجویی و سلطه‌ستیزی برای بسیاری از جوانان کششی تردیدناپذیر دارند. داعش می‌کوشد از آرمان‌هایی مانند عدالت‌جویی و حق‌طلبی در جوانان در خدمت اهداف خود سوءاستفاده کند.
۰۰

برچسب ها: برچسب‌ها, ,
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس