تاریخ انتشار: ۱۳ خرد ۱۳۹۴

انگار این دعوا تمامی ندارد، با وجودی که ده ها هزار بار خبر مربوط به کسر ۵هزار تومان از حساب بانک ملی توسط مخاطبان خوانده شد، دعوای موافقان و مخالفان این کار بانک ملی تمام شدنی نیست. به گزارش  گذارنیوز، از لحظه ای که بانک ملی، پیامک داد ۵هزار تومان از حساب مشتریانش کسر کرده، […]

انگار این دعوا تمامی ندارد، با وجودی که ده ها هزار بار خبر مربوط به کسر ۵هزار تومان از حساب بانک ملی توسط مخاطبان خوانده شد، دعوای موافقان و مخالفان این کار بانک ملی تمام شدنی نیست.

پول

به گزارش  گذارنیوز، از لحظه ای که بانک ملی، پیامک داد ۵هزار تومان از حساب مشتریانش کسر کرده، تا همین لحظه، مخاطبان  زیر اخبار مرتبط و بعضا غیرمرتبط کامنت میگذارند و درباره این کار اظهار نظر می کنند.
هنوز عده ای از مشتریان بانک ملی می گویند: کسر ۵۰۰۰ تومان خیانت در امانت است و البته در مقابل هم عده ای از صاحبان حساب به بقیه همبانکی هایشان می گویند برای ۵ هزار تومان شلوغ بازی درنیاورید، ارزش ندارد. عده ای هم می گویند بانک به آنها خبر داده بود و کار غیرعادی نکرده است.
در این بین، برخی از وکلای دادگستری هم به خبرآنلاین گفته اند این کار را خیانت در امانت می دانند و به زودی شکایتی از مدیران بانک ملی را تقدیم دادگستری می کنند.
البته بازار متلک و جوک ساختن هم که این روزها کسب و کار عده ای از هموطنان شده، سر این موضوع حسابی داغ است. حتی کاریکاتوریستها هم بی کار ننشسته اند و این قصه را به زبان طنر تصویر روایت کرده اند.
بانک ملی هم ترجیح داد توسط فاطمی اردکانی عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران پشت پرده پیامک بانک ملی و کسر مبلغ ۵۰۰۰ تومان را به مردم بگوید.
البته باز هم این مسئول بانک مرکزی برای “تنویر افکار عمومی” توضیح داد که چون بانک ها کارمزد دریافت نمی کنند، مجبورند کارمزد هزینه ارسال پیامک بانکی را اخذ کنند.

پولمان را کجا بگذاریم؟
یکی از مخاطبان درباره موضوع کسر ۵هزار تومان، چیزی نوشته که چندان باور پذیر نیست. او کامنت گذاشته: “من امروز ۳۰ میلیون تومان از پولم رو از بانک ملی به یک بانک دیگه منتقل کردم.” که البته تعداد زیادی این حرف او را با زدن علامت + تایید کرده اند.
“رامین” هم نزدیک به این مضمون را در کامنت دیگری گذاشته که البته برای او آرزوی عاقبت به خیر شدن داریم چون از کامنتش بوی خطر می آید: “من که خیلی وقته از بانک ملی به یک بانک خصوصی مهاجرت کردم. هم سیستمش بهتره هم خیلی مشتری مدار هستند و احترام میگذارند. مردم باید پولشونو از این بانکهای قدیمی و پرادعا بیرون بیارن تا حساب کار دستشون بیاد.”
خواننده دیگری هم خیال همه صاحبان حساب را با این پیشنهاد قدیمی تخت کرده: “باید پولها رو تو متکا نگه داریم نه توی بانک!”
مخاطب دیگری به نام “کیا” هم پیشنهادی داده که ظاهرا این روزها عملی و بسیار کم هزینه تر از پیامک تغییر موجودی حساب است: چرا بانکها از سرویس وایبر وواتزآپ وغیره که سرعت بیشر از sms دارند ومجانی هستند استفاده نمیکنند.مگر ریگی در کفششان است که برای چند sms ماهانه ۱۰۰۰۰ تومان یا ۵۰۰۰ تومان کم کنند

 

اظهارنظر صاحبان حساب موافق و مخالف

ولی بحث اصلی که بین مخاطبان خبرگزاری ما درگرفته، موضوع نگهداشتن جای پولها نیست. بلکه قصه در این است که آیا بانک مرکزی حق داشته این کار را بکند یا نه. دو گروه در خبرآنلاین در این ارتباط کامنت گذاشته اند. اول، گروهی که می گویند بانک مرکزی خیانت در امانت کرده و دیگر، گروهی است که معتقدند برای ۵ هزار تومان نباید این همه کافه را به هم ریخت و شلوغ بازی درآورد.
مخاطب، حساب و کتاب بانک ملی را اینطور روی دایره ریخته که: هر جور که بخوای حساب کنی ۱۰۰۰۰ تومان برای یک سال خیلی زیاده. من در ماه نهایتش ۴ تا تراکنش دارم که در سال میشه ۱۲۰ تا. با احتساب ۲۵ تومان برای هر تراکنش میشه ۱۲۰۰ تومان. بانک ملی دنبال یک منبع درآمد جدیده.
یک مخاطب دیگر که پیداست به شدت از دست سود وامهای بانکی عصبانی است، نوشته: این همه سود حساب های قرضه الحسنه را می خورند بس نیست چراعقل تان کارنمیکند شخصی که حساب قرضالحسنه باز میکند پولش نیز باید بطور قرض الحسنه به دیگران وام داد وفقطکارمزد گرفت آیا انصاف است این همه حساب قرضالحسنه که حقوق به آن واریز می شود ویاسپرده مردمی به قرض الحسنه بس چرا متقضیان ازدواج این همه انتظار میکشند لطفا جواب دهید
ولی مخاطب دیگری که خود را کارمند بانک ملی معرفی کرده، اینطور از محل کار خود دفاع کرده: من کارمند بانک ملی ایران هستم. از قبل از عید توی سایت رسمی بانک ما اعلام شده بود این موضوع و در تمامی شعب هم اطلاع رسانی با کاتالوگ و روی بورد های آگهی انجام شده بود. کلا ما همه جور خدماتی را مفت و مجانی می خواهیم اگر کسی نمی خواست با پیامک گردش حسابش به او اطلاع داده شود کافی بود به شعبه ی متبوع دستور قطع پیامک میداد. حالا نگویید پول مفت مردم را میگیرید و در قبال خدمتی این چنینی پول میگیرید چون دیگر هیچ کس پول مفت به بانک نمیدهد و احد الناسی دیگر پیدا نمیشود که در حساب جاری قرض الحسنه ی خود وجه نگهدارد بلکه بلافاصله به سپرده ی کوتاه مدت منتقل نموده و بانک از بابت سپرده ی حداقل کوتاه مدت کلی سود به سپرده گذار می پردازد. سودی هم که از بابت تسهیلات اعطایی می گیریم مصوب بانک مرکزی است
یک مخاطب هم خود را “مبارز” نامیده، با لحن طنزی اعتراضش به بانک را اینطور می گوید: شما باید به منه مشتری زنگ میزدی یا پیامک میدادی و اعلام میکردی ما میخاهیم بابت پیامک۵۰۰۰تومان پول برداریم منم میگفتم برای حساب خالی پیامک میخام چیکار قطعش کنین ۱۰۰۰۰تومانه ته حسابمو دست نزنین واسه روز مبادا که داشتم از گشنگی میمردم چنتا نون خالی بخرم بخورم
مخاطب دیگری هم اعتراض کرده که: نه تنها بانکها بلکه همه موسسات و سازمانهای دولتی چشم به جیب مردم دوخته اند. نمی دانم چه به مردم داده اند که نمی توانند پس بگیرند. آخر این چه تفکری است؟ این چه نوع بانکداری است؟ این چه امانت داری است؟ پیشنهاد می شود خبر آنلاین در این باره نظر مراجع تقلید پرسیده شود..
خواننده ای به نام احمدرضاطاهری هم خود را وکیل بانک ملی پنداشته یا خواسته مانند خبرنگاران اطلاع رسانی کند که نوشته: باسلام کسانیکه می خواهند از خدمات پیامکی حساب خود ساپتا استفاده ننمایند تا پایان خردادفرصت دارندباارسال عدد۱به ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ از طریق همان شماره مبایلی که مبلغ ۵۰۰۰۰ریال کسر شده ارسال نمایند تا مبلغ ۵۰۰۰۰ریال به حسابشان باز گرددلطفا” اطلاع رسانی شود. شتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری فقط از طریق ارسال عدد ۱ به شماره ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ اقدام به انصراف از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده ۵۰۰۰۰ ریال به حساب آنان برگشت داده خواهدشد..
مهدی هم اینطور به بانک ملی تشر زده که: بدعت بدی راه انداختند که تاثیر خود را در معاملات روزمره در میان مردم و حتی ارگانهای دولتی میگذارد و هرکسی اموال و دارایی دیگران را برای خود محق بداند و این اجازه را به خود بدهد دست تو جیب دیگران بگذارد؟
ولی محمد در جواب او نوشته: والا دروغ چرا برا من قبلش پیامک اومد.
مخاطب دیگری هم به همبانکی هایش بند کرده که چرا برای کسر ۵ هزار تومان شلوغ بازی درمی آورند، آن هم با این کامنت: بابا خجالت بکشید برا ۵هزار تومان خودتون کشتید . . بانک ملی از۵ماه پیش اعلام کرد چناچه بخواهید برای حسب شما نزد بان ملی پیامک بیاید موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنید حالا چرا فکر می کنید بانک ملی سرخود از حساباتان برداشت کرده.می خواستید موافقت نکنید.

مخاطب دیگری هم حق را اینطور به جانب بانک داده: شاید برای همه پیامک ارسال نشده. ولی برای من پیامک اومد که سالی ۱۰۰۰۰ تومن هزینه داره. اگه نمیخوای با ارسال یه کد غیرفعالش کن. که من غیرفعال نکردم چون برام مهم بود. ولی من اگر جای مدیران این بانک بودم بیشتر این قضیه را بررسی میکردم. شما این همه از گردش حساب مردم درآمد دارین، زورتون میاد یه خدمت به این کوچیکی را به رایگان بدین؟؟ هزینه اینو میذاشتین به جای پول تبلیغاتتون به نظرم ضعف مدیریت کلان این بانک اینجا بسیار مشهوده و هزینه این بی اعتمادی خیلی خیلی سنگین شد.

یک مخاطب آینده نگر هم از الان به فکر نوروز بوده و اینطور به بانک ملی تکه انداخته: مردم ناراحت نباشند، عیدی شان را پیشاپیش از حساب شما برداشته اند.

۰۰

برچسب ها: برچسب‌ها, ,
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس