تاریخ انتشار: ۱۵ شهر ۱۳۹۵

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزارتخانه تقویت مدارس و رشته علوم انسانی است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با استعدادهای برتر به سمت این رشته بیایند. مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمینه‌های تحقق یکی از بندهای سند تحول بنیادین آموزش و […]



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزارتخانه تقویت مدارس و رشته علوم انسانی است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با استعدادهای برتر به سمت این رشته بیایند.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمینه‌های تحقق یکی از بندهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی در سراسر کشور» اظهار کرد: توسعه مدارس ویژه علوم انسانی دستور سند تحول بوده و هست اما نحوه بیان و انعکاس تصمیم آموزش و پرورش شهر تهران در رسانه‌ها در سال گذشته کژتابی داشت و بیان شد تقویت مدارس فرهنگ مدنظر است.

وی افزود: از آنجا که مدارس فرهنگ مدارس غیرانتفاعی وابسته به فردی خاص است، شائبه ایجاد شد که قصد توسعه و تقویت مدارس آن شخص مدنظر است در حالی که اینگونه نبود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزارتخانه تقویت مدارس و رشته علوم انسانی است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با استعدادهای برتر به سمت این رشته بیایند. تقویت علوم انسانی و علوم معارف اسلامی در دست پیگیری است و یکی از مباحث هدایت تحصیلی توجه به همین موضوع است.

نویدادهم ادامه داد: متاسفانه اکنون موج علوم تجربی در جامعه ایجاد شده و آموزش و پرورش آن را ایجاد نکرده است و ما سرکلاس رشته تجربی را تبلیغ نمی‌کنیم بلکه این موج تبدیل به یک نیاز اجتماعی شده است چه درست و چه غلط. این تصور در مردم ایجاد شده است که حقوق پرستاران و پزشکان بالاست و شان اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه برای تعدیل علوم تجربی به تنهایی نمی‌توانیم اقدام و مشکل را حل کنیم عنوان کرد: به عنوان مثال وزارت بهداشت می‌تواند در این زمینه کمک و فرهنگ سازی کند که نیاز به پزشک تا این حد در جامعه وجود ندارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چگونگی افزایش اقبال به رشته‌های علوم انسانی گفت: بخشی از این فرهنگسازی را ما و بخشی را دانشگاه و سایر نهادهای عمومی باید انجام دهند. باید رشته های علوم انسانی محبوبیت ومنزلت اجتماعی پیدا کنند و درآمد ناشی از اشتغال در این رشته‌ها بهبود یابد. با مدارس خاص علوم انسانی فاصله بسیاری داریم و قطعا چند سال زمان لازم است تا به آن برسیم.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس