تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] وی به بیانیه های متعدد اقلیت های دینی و تاکید رهبران آنان بر مشارکت در دفاع از خاک و تمامیت اراضی کشور همزمان با تجاوز حکومت بعثی عراق به مرزها اشاره کرد و افزود: ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق جنگ زده، اهدای خون و اعزام پزشک و گروههای پشتیبانی در […]

[ad_1]

وی به بیانیه های متعدد اقلیت های دینی و تاکید رهبران آنان بر مشارکت در دفاع از خاک و تمامیت اراضی کشور همزمان با تجاوز حکومت بعثی عراق به مرزها اشاره کرد و افزود: ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق جنگ زده، اهدای خون و اعزام پزشک و گروههای پشتیبانی در حوزه های متعدد از اقدامات ستودنی و فراموش نشدنی اقلیت های دینی در صیانت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که هیچگاه از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش مهارتهای زندگی و ارتباطی از شهدای دانش آموز به عنوان مهمترین الگوهای اخلاقی یاد کرد و اظهار داشت: معرفی الگوهای کارآمد و اخلاقی در زمینه های گوناگون از ضرورت های انکار نشدنی در حوزه آموزش و پرورش بوده چراکه مسیر پیشرفت و تحقق اهداف را هموار تر خواهد ساخت.

راستگو با بیان اینکه دشمن امروز برنامه و هدف اصلی خود را انحراف این قشر بزرگ و موثر جامعه از مسیر اصلی خود که همان پیشرفت و اعتلای کشور است نشانه رفته تاکید کرد: تلاش، نوآوری و خلاقیت دانش آموزان از مولفه های موثر در دستیابی به توسعه پایدار بوده و این در حالی است که امروز این پتانسیل های بالقوه به دلیل عدم برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح و اصولی مسئولین نه در مسیر کارآمدی که درمسیر نادرست هدر می رود.

کاهش کارآمدی علمی کشور همزمان با پیشرفت تکنولوژی

وی از فن آوری تکنولوژی و آی تی به عنوان یکی از عوامل موثر، مهم و اساسی توسعه یافتگی کشورها یاد کرد و افزود: این درحالی است که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های ارتباطی و مجازی، کارآمدی علمی دانش آموزان و دانشجویان به دلیل عدم کاربرد اصولی و حضور بیشتر در شبکه های انحرافی کاهش یافته و قطعا تداوم این امر همان تحقق خواسته ی شیطانی دشمن خواهد بود.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران بهره گیری از فن آوری های نوین در سیستم آموزش و پرورش را ضرورتی انکارنشدنی خواند و افزود: بررسی میزان اثربخشی این فن آوری در آموزش موضوع مغفول مانده ای است که با توجه به کاربرد سوء احتمالی آن باید بیش از پیش مورد توجه برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد.

راستگو از استفاده حداقلی فن آور های نوین درسیستم آموزشی کشور و آگاهی ضعیف برنامه ریزان آموزشی به عنوان چالش های مهم دیگر یاد کرد و افزود: اگرچه فن اوری اطلاعات در تمامی عرصه ها تحول آفرین بوده و براین اساس جهان امروز در حال عبور از مرحله گذار و تبدیل شدن به جامعه اطلاعاتی است اما باید پرسید در جامعه ای که علی رغم برخورداری از سهم حداکثری از اینترنت و حضور در شبکه های اجتماعی،بازی ، چت و دانش غیر مفید مهمترین رهاورد آن شده می توان به پیشرفت امیدوار بود.

وی استفاده مفید و نه کمی از فن آوری اطلاعات را مهمترین عامل موثر در اعتلای هر کشور دانست و تاکید کرد: اصلاح برنامه ریزی آموزشی توام با تربیت نیروی متخصص و کاردان در این حوزه باید از اولویتهای مسئولین باشد که متاسفانه به کارگیری افراد تحصیل کرده در حوزه های مغایر و نه متناسب بیانگر آنست که سیاستگذاری ها فاقد نگاه ریشه ای است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم جلب مشارکت عمومی و فراهم سازی زمینه ی حضور نخبگان علمی در نظام آموزشی کشور گفت: قطعا برنامه ریزی فاقد ارزیابی نظام یافته و مغایر با واقعیتهای موجود نه تنها موجب پیشرفت و اعتلای کشور نشده که اثرات سوء و جبران ناپذیری نیز به دنبال خواهد داشت.

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس