تاریخ انتشار: ۲۵ مرد ۱۳۹۵

[ad_1] حتی زمانیکه کارمندان وقت خود را صرف ایمیل‌ها نکنند، ایجاد تنش در ساعات غیرکاری، استرس را برای کارمندان به همراه دارد. محققان دانشگاه ایالتی کلرادو می‌گویند انتظار داشتن از کارمندان برای اختصاص دادن وقت غیر اداری خود به موضوعات کاری نظیر جواب دادن ایمیل‌ها باعث فرسودگی عاطفی و عدم برقراری تعادل روابط کاری- خانوادگی […]

[ad_1]

حتی زمانیکه کارمندان وقت خود را صرف ایمیل‌ها نکنند، ایجاد تنش در ساعات غیرکاری، استرس را برای کارمندان به همراه دارد.

محققان دانشگاه ایالتی کلرادو
می‌گویند انتظار داشتن از کارمندان برای اختصاص دادن وقت غیر اداری خود به موضوعات
کاری نظیر جواب دادن ایمیل‌ها باعث فرسودگی عاطفی و عدم برقراری تعادل روابط کاری-
خانوادگی می‌شود.

حتی زمانیکه کارمندان وقت خود
را صرف ایمیل‌ها نکنند، ایجاد تنش در ساعات غیرکاری، استرس را برای کارمندان به همراه
دارد.

به گفته محققان، ارتباطات پیوسته
الکترونیکی در محیط‌های اداری همچون چاقویی دو لبه شده است؛ قسمت خوب ماجرا انعطاف‌پذیری
کار است، اما قسمت بد با روح و روان کارمندان سر و کار دارد چرا که همواره استرس شغلی
در خانه نیز همراه کارمند می‌شود.

طی این پژوهش ۲۹۷ کارمند در شغل‌های
متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. از تمامی آنها درباره هنجارهای محل کار، ایمیل‌های
بی‌موقع بعد از کار و میزان زمانی که به پرداختن به امور ایمیل‌ها صرف می‌کنند و احساس
عاطفی مرتبط با کارشان پرسش به عمل آمد. پس از یک هفته، شرکت‌کنندگان دوباره در یک
نظرسنجی مرتبط با برقراری تعادل بین کار و خانواده حضور پیدا کردند.

حتی پس از در نظرگرفتن عواملی
نظیر سن، جنسیت و شغل، اولویت‌بندی افراد برای برقراری و یا عدم برقراری ارتباط بین
شغل و خانواده، با طور منفی با تعادل کار و خانواده مرتبط بود.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن
مدیریت در آمریکا مطرح شد.

منبع: ایسنا

[ad_2]

منبع:عصر ایران

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس