تاریخ انتشار: ۱۷ شهر ۱۳۹۵

جلسه کاری بررسی پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره) با حضور قائم مقام شهردار تهران و معاونان حمل و نقل و ترافیک و مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و دست اندر کاران این پروژه‌ها، برگزار و تصمیمات اجرایی در خصوص ادامه حرکت پر شتاب موجود تا […]



جلسه کاری بررسی پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره) با حضور قائم مقام شهردار تهران و معاونان حمل و نقل و ترافیک و مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و دست اندر کاران این پروژه‌ها، برگزار و تصمیمات اجرایی در خصوص ادامه حرکت پر شتاب موجود تا اتمام ساخت و ساز و آغاز بهره برداری از خطوط مذکور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قائم مقام شهردار تهران در این جلسه با تأکید بر این که مدیریت شهری با تمام توان، پشت سر پروژه مترو ایستاده و اجازه نخواهد داد وقفه‌ای در حرکت پر سرعت موجود به وجود آید، گفت: پروژه متروی پایتخت روی ریل افتاده و نباید اجازه بدهیم برخی مسائل و مشکلات، روند این شتاب را کند کند.

عیسی شریفی با اعلام این که خط ۷ مترو باید هر چه زودتر ریل گذاری شده و تا ۳۰ آذر آماده مسافرگیری شود، افزود: این خط باید در اسرع وقت این امکان را داشته باشد که از بزرگراه هجرت تا میدان صنعت را بدون توقف در طول آن طی نماید، ضمن این که ۸ ایستگاه خط ۷ که ۶ ایستگاه آن در مرحله نازک کاری قرار دارند نیز به زودی آماده می شود.
حفاری ۲۰ کیلومتر تونل خط ۶ مترو در یک سال

معاون شهردار تهران نیز با اعلام این که در مجموعه شهرداری تهران، همه همت تلاش خود را به کار بسته ایم تا پروژه مترو را به عنوان اولویت اول پایتخت هر چه زودتر به اتمام برسانیم، اظهار کرد: تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته ایم تا خطوط ۶ و ۷ مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره) را در موعد مقرر به پایان برسانیم.

مازیار حسینی با تأکید بر این که در خط ۶ مترو از ۲۵ اتصال، تنها دو اتصال باقی مانده که تا آخر شهریور متصل می شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته، بیش از ۲۰ کیلومتر و دقیقا ۲۰ هزار و ۴۵ متر تونل در خط ۶ مترو حفاری و ۱۵ کیلومتر نیز لاینینگ شده که در فاز نخست، ۸٫۵ کیلومتر از قطعه جنوبی به همراه ۶ ایستگاه مورد افتتاح قرار می گیرد.

وی در ادامه این جلسه که موضوع وضعیت کارخانه واگن سازی مترو نیز در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: جهت گیری این مجموعه صنعتی متناسب با منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر تولید ملی و اقتصاد درون زاست، ضمن این که این مجموعه، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، جای رشد و پیشرفت دارد.

ساخت مترو در یک سال برابر با ۲۷ سال تاریخ متروی پایتخت

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کارخانه واگن سازی مترو با تلاش بیشتر قادر است، نه تنها قطار مورد نیاز متروی شهر تهران، بلکه قطار مورد نیاز متروی شهرهای سراسر کشور را نیز تأمین کند، اظهار کرد: البته نگاه ما در مجموعه واگن سازی متروی تهران به عنوان یک مجموعه تخصصی دانش بنیان، نگاه به بازارهای جهانی و صادرات قطار مترو به خارج از کشور است.

مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر، ۱۲۰۰ دستگاه واگن مترو بر روی ریل های شبکه متروی تهران در حال حرکت هستند، تصریح کرد: از اسفند سال گذشته تا کنون، ۸۸ دستگاه واگن مترو در دو مرحله به ناوگان ریلی تهران اضافه شده و تا آخر شهریور و در آستانه سال جدید تحصیلی نیز ۵۸ دستگاه واگن دیگر مترو نیز وارد ناوگان ریلی تهران می شوند.

وی در پایان با تأکید بر این که علاوه بر ۵۸ دستگاه واگن جدید مترو با ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار مسافر، ۵۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و ۴۴ دستگاه اتوبوس برقی با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار مسافر و نیز یکهزار تاکسی هیبریدی با ظرفیت حدود ۵۰ هزار مسافر به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه می شود، خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، در مجموع بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر به ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفتنی است در این جلسه کاری که دکتر حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر به عنوان حامی پروژه های مترو نیز در آن حضور داشت، مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت متروی تهران با ارائه گزارشی از پروژه های در دست ساخت مترو گفت: ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، ویترین کشور است، ضمن این که در طول یک سال به اندازه ۲۷ سال تاریخ متروی پایتخت، در تهران مترو ساخته شده و در دست ساخت است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس