تاریخ انتشار: ۲۸ خرد ۱۳۹۴

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که باید در کشور فروشگاه‌های تعاونی مصرف بزرگ ایجاد شود. به گزارش گذارنیوز  سیدحمید کلانتری در اولین جلسه راهبردی تعاونی‌های جنوب‌ غرب کشور، به مزایای فعالیت بخش تعاون اشاره و شعارهای چهارگانه نظم، هماهنگی، پیگیری و بهبود در بخش تعاون را تشریح کرد. او […]

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که باید در کشور فروشگاه‌های تعاونی مصرف بزرگ ایجاد شود.

سیدحمید کلانتری

به گزارش گذارنیوز  سیدحمید کلانتری در اولین جلسه راهبردی تعاونی‌های جنوب‌ غرب کشور، به مزایای فعالیت بخش تعاون اشاره و شعارهای چهارگانه نظم، هماهنگی، پیگیری و بهبود در بخش تعاون را تشریح کرد.

او با بیان اینکه اهتمام به تحقق این چهار عنوان، تضمین کننده موفقیت بخش تعاون است،‌ گفت: برنامه سمبل نظم است و باید با برنامه‌ریزی کنترل انجام شود تا برنامه درست و به موقع انجام شود و باید به گونه‌ای پیش بینی کرد که برنامه‌ها با ضریب انحراف حداکثر ۱۰ درصدی محقق شود.

کلانتری بخشی از مشکلات در بخش تعاون را ناشی از ناهماهنگی دانست که پیگیری کلید حل آن است و تصریح کرد: در ۲۶ استان کشور تفاهم نامه‌هایی با استانداران در بخش تعاون امضا شده است که برای حصول نتیجه باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل مستمر جلسات تعاون در بخش‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: باید زمان تشکیل جلسات به گونه ای برنامه ریزی و تنظیم شود که همه مدیران کل دستگاه‌های عضو در جلسه حاضر و بر موضوع تعاون متمرکز شوند و با بارش فکری در جلسه، خروجی موثری از جلسه گرفته شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعیین علائم راهنما و مسیر جاده‌ها در بخش تعاون در قالب یک مانیفست و کتاب راهنما، گفت: توسط مشاوران کار، اجتماعی و اقتصادی در وزارت نیز حدود ۱۶۰ برنامه عملیاتی از ۴۹ راهبرد تعاون در کشور را احصا شده است.

کلانتری با اشاره به تکلیف مدیران معین مناطق تعاون در کشور، بر بررسی دقیق و منظم صورتجلسات تاکید و اظهار کرد: یک گرایش دولت فعلی تدبیر است که برای تدبیر باید همه ارکان تدبیر داشته باشند و با تدبیر اولین منفعت را خود مدبر خواهد برد.

وی با تاکید بر معرفی نمونه ها و تجارب موفق در تعاون به جامعه، فرهنگ سازی را یکی از ضرورت های بخش تعاون در کشور معرفی و خاطرنشان کرد: مدیران کل و بخش تعاون باید همایش‌های تخصصی را غنیمت شمرده و از همه فرصتها برای معرفی ظرفیت ها و مزیت های تعاون بهره برداری کنند.

کلانتری با اشاره به تشکیل تعاونی های تامین بر اساس نیاز مشترک حوزه فعالیتیشان، خواستار توسعه تعاونی‌های تامین نیاز در زمینه‌های تولید، توزیع، اصناف و فعالیت‌های خدماتی شد و اظهار کرد: این تعاونی‌ها از پایدارترین تعاونی‌ها هستند که موجب کاهش قیمت تمام شده، کاهش هزینه‌های تولید و توزیع در ارائه خدمات و نیز ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات می‌شود.

وی تاکید بر توجه به بخش ترویج در تعاون در سطح کشور، گفت: باید نگاه جدیدی به تعاون در سطح کشور ایجاد شود و از همه فرصت‌ها برای این تغییر استفاده کرد و حداکثر تلاش به کار بسته شود تا فرهنگ سازی در جامعه محقق شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی اتوبوس گردش تعاون را راهی موثر در ترویج فرهنگ تعاون معرفی و تصریح کرد: با تحقق این موضوع می توان از تعاونی‌های موفق الگوبرداری کرد و گام موثری در توسعه این بخش از اقتصاد برداشت.

کلانتری با تاکید بر اینکه انتخاب تعاونی‌های برتر نباید محدود به هفته تعاون باشد، خاطرنشان کرد: باید الگو سازی در بخش تعاون در طول سال ادامه داشته باشد.

وی بر ضرورت تشکیل هلدینگ تعاونی‌های تامین نیاز تولید کنندگان تاکید و اظهار کرد: با ایجاد این هلدینگ زنجیره تولید و توزیع تعاون تکمیل شده و به صورت موثر عمل می‌کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و هایپر مارکت تعاونی‌ها را از دیگر موضوعات قابل توجه برای توسعه تعاون عنوان و اظهار کرد: تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت جدی از سوی مدیران کل پیگیری شود.

نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس