تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری از افتتاح رسمی سامانه تعاملی معاونت امور زنان و خانواده با نام ۱۰۱ در زمستان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت ارتباطات، محتوای  این سامانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. عطاء الله ملکی تبار در گفت‌وگو با […]

[ad_1]

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری از افتتاح رسمی سامانه تعاملی معاونت امور زنان و خانواده با نام ۱۰۱ در زمستان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت ارتباطات، محتوای  این سامانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

عطاء الله ملکی تبار در گفت‌وگو با ایسنا افزود: محتوای سامانه ۱۰۱ را معاونت امور زنان و امور خانواده و سازمان‌های مردم نهاد تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های وزارت ارتباطات اظهارکرد: موضوع زن و خانواده یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه امروز ایرانی و اسلامی است و کسی در این زمینه شک ندارد. اگرچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تخصیص شماره‌های سه رقمی محدودیت‌هایی دارد و اهمیت موضوع زن و خانواده باید برای آنها بیشتر توضیح داده شود.

ملکی‌تبار با بیان اینکه شماره ۱۰۱ یک برند است،گفت: مردم می‌توانند با ۱۰۱ تماس تلفنی بگیرد، پیغام صوتی دریافت کنند، پیامک بزنند و از کد دستوری استفاده کنند. وب پورتال، ویدیو پورتال به آدرس www.101.iri.ir  نیز فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری افزود: امیدوار هستیم که وزارت ارتباطات مجوز استفاده از پیامک، کد دستوری و صوتی این سرشماره را به اپراتورها بدهد و ما هم از نظر محتوایی و زیرساختی فعالیت می‌کنیم.

وی درباره رایزنی‌های انجام شده برای دریافت مجوز استفاده از سامانه ۱۰۱ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من با دکتر محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در یکی از مراسم افطاری ریاست جمهوری صحبت کردم. خانم مولاوردی نیز با وزیر ارتباطات گفت و گو کرده است. وزیر ارتباطات نیز در زمینه تخصیص شماره ۱۰۱ قول مساعد داده است ولی رویه تخصیص طولانی است.  یک بار نیز نظر کارشناسی مبنی بر مخالفت با این کار برای وزیر ارتباطات ارسال شده است. با این حال امیدواریم در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این نظر مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه حداکثر تا پایان آبان ماه این مساله حل خواهد شد،اظهارکرد: پس از راه‌اندازی سامانه ۱۰۱ مردم می‌توانند نظرات خود را از طریق پیامک و صوت به معاونت امور زنان و خانواده اعلام کنند. بنابراین می‌توان  در زمینه موضوعات خاص امور زنان و خانواده رأی گیری کرد و اگر درباره یک موضوعی افراد زیادی نظر بدهند،دولت و مجلس باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

ملکی‌تبار در پایان گفت: این کار از طریق پیامک و کد دستوری انجام می‌شود. کد #۱۰۱** را افراد می‌توانند وارد کنند و یا به صورت صوتی در نظرسنجی شرکت کنند. تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، وب پورتال، ویدیو پورتال ۱۰۱ نیز راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس