تاریخ انتشار: ۱۸ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام دوری در ۶۰ درصد مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز کشور اظهار کرد: از مدیران آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا اجرای نظام دوری را در مدارس بالای ۵۰۰ دانش‌آموز دنبال کند. محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح برخی از برنامه‌های حائز اهمیت […]

[ad_1]

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام دوری در ۶۰ درصد مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز کشور اظهار کرد: از مدیران آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا اجرای نظام دوری را در مدارس بالای ۵۰۰ دانش‌آموز دنبال کند.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح برخی از برنامه‌های حائز اهمیت معاونت آموزش ابتدایی برای ارتقای کیفیت آموزش اظهار کرد: سال گذشته برنامه بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی در مدارس را اجرا کردیم.

وی افزود: علاوه بر این در راستای ارتقای کیفیت آموزش، بخشنامه آموزش معلمان دارای شش سال سابقه را به استان‌ها ارسال کردیم و پس از آن بخشنامه آموزش معلمان ۷ تا ۱۲ سال سابقه نیز ابلاغ شد تا دوره‌های آموزشی برای معلمان انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اجرای نظام دوری را یکی از مصوبات سند تحول بنیادین دانست و گفت: در سند تحول در راستای ارتقای کیفیت مقطع ابتدایی و تقسیم این مقطع به دو دوره سه ساله تاکید شده است.

دیمه‌ور ادامه داد: اکنون ۶۰درصد از مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز کشور این برنامه را اجرا کرده‌اند و ما از مدیران مناطق خواسته‌ایم تا این تقسیم‌بندی را برای مدارس بالای ۵۰۰ دانش‌آموز نیز در صورت امکان اجرا کنند تا بتوانیم بتدریج این نظام را در همه مدارس ابتدایی مستقر کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: البته در این میان باید به پایه اول ابتدایی که بنیان آموزش در آن گذاشته می‌شود نیز توجه ویژه‌ای نشان داد. آمارهایی از حدود ۴۷ هزار تکرار پایه در کلاس اول در دو سال اخیر داشته‌ایم و لازم است به منظور کاهش آمار تکرار پایه در کلاس اول، به شناسایی و بررسی وضعیت دانش‌آموزان دیرآموز توجه کنیم. در کنار این امر، باید آموزش اولیاء را نیز در دستور کار قرار بدهیم.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس