تاریخ انتشار: ۱۷ شهر ۱۳۹۵

اعضای شورای شهر پس از ارائه گزارش توسط معاون شهردار در خصوص آخرین وضعیت مترو نظرات خود را بیان کردند. به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره آخرین وضعیت مترو از […]



اعضای شورای شهر پس از ارائه گزارش توسط معاون شهردار در خصوص آخرین وضعیت مترو نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره آخرین وضعیت مترو از عملکرد معاونت به دلیل به کارگیری کارگران ایرانی تشکر کرد و گفت: با اینکه شهرداری تهران رویه استفاده از تولید داخل را در پیش گرفته اما فروشگاه شهروند مملو از کالاهای خارجی است که درخواست می‌شود در این فروشگاه نیز تمهیداتی برای استفاده از تولیدات ایرانی در نظر گرفته شود.

همچنین در ادامه مختاباد رئیس کمیته هنری شورای شهر نیز با بیان اینکه شهرداری تهران باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های مختلف فرهنگ استفاده از مترو را برای مردم جا بیاندازد، گفت: باید برنامه‌های هنری زیادی در راستای فرهنگ سازی استفاده از مترو ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در معاونت حمل و نقل ستادی تشکیل شود تا سازه‌های نامناسب که در مسیر مغار قرار دارند شناسایی شوند گفت: شهرداری باید به مردم توضیح دهد که این نشست‌های پی در پی زمین به چه علت است.

همچنین در ادامه ابوالفضل قناعتی عضو هیئت مدیره شورای شهر نیز با بیان اینکه مترو از مردم پر شده و نباید از مردم دعوت کنیم که به مترو بیایند بلکه از مسئولان دعوت کنیم تا مترو را ببینند و به آن کمک کنند گفت: گاها مردم حتی در مترو جایی برای گذاشتن پاهایشان ندارند.

وی با اشاره به نشست‌های زمین گفت: مسیر حفر تونل در خط شش و هفت باید به طور کامل اسکن شود تا حفره‌هایی که در سطوح فوقانی مترو قرار دارند شناسایی شده و مانع از بروز مشکلات شویم.

به گزارش ایسنا همچنین احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه باید تولید واگن و توسعه ناوگان را به طور جدی در دستور کار داشته باشیم گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که ۷۰ ، ۸۰ درصد واگن‌ها در داخل تولید شوند.

وی با بیان اینکه مردم در پیک ساعات مترو تحت فشار هستند و باید با توجه به بحث نگهداری و کم کردن سرفاصله حرکت قطارها مردم را راضی نگه داریم گفت: باید ایمنی را مورد توجه قرار دهیم و به فضای زیر سطح نیز توجه کرده و از پیمانکار بخواهیم که در حفر تونل‌ها به مسائلی همچون اسکن سطوح فوقانی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه استفاده از مترو مزایای زیادی دارد، گفت: با وجود این مزایا شهرداری میلیاردها تومان هزینه صرف ساخت بزرگراه‌های دو طبقه می‌کند و این گلایه برانگیز است.

رحمت‌الله حافظی تاکید کرد: اگر شهرداری تهران در ۱۰ سال گذشته تنها مترو را توسعه می‌داد و زباله‌های شهر را جمع آوری می کرد و اقدام دیگری نداشت، ما دست عزیزان را می‌بوسیدیم.

وی با اشاره به مزایای استفاده از مترو، تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، تصادفات و ترافیک، افزایش جابجایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش آسایش و رفاه مردم با استفاده از مترو فراهم می شود پس چرا به جای توسعه مترو، اتوبان دو طبقه با صدها و هزاران میلیارد تومان هزینه ساخته می شود؟ این گلایه ما است. البته ساخت بزرگراه اشکالی ندارد مگر اینکه توجیه مناسبی در مورد ارجح بودن آن نسبت به مترو وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تا پایان سال ۹۵ باید مجموع تعداد واگن ها برای رسیدن به سرفاصله ۴٫۵ دقیقه به ۱۹۵۸ واگن  و برای رسیدن به سرفاصله ۲٫۵ دقیقه به ۳۰۵۰ واگن برسد در صورتی که معاون شهردار اعلام می‌کند تعداد واگن ها در پایان سال جاری به ۲۰۱۱ دستگاه خواهد رسید. این گزارش عملکرد با برنامه مصوب شورای شهر تطبیق ندارد.

حافظی گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، تعداد ایستگاه ها تا پایان سال باید به ۱۷۳ ایستگاه برسد اما طبق گزارش ارائه شده توسط معاون شهردار، این تعداد به ۱۶۶ ایستگاه خواهد رسید

انتهای پیام



منبع:ایسنا

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس