تاریخ انتشار: ۰۵ شهر ۱۳۹۵

[ad_1] طرح کارتی شدن سوخت هواپیما نیامده لغو شد و لابی قوی تر ایرلاین ها جواب داد. شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی هفته گذشته توانستند فقط یک روز حرف خود را به کرسی بنشانند و طرح کارتی شدن سوخت هواپیما را اجرایی کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته شرکت پخش و پالایش […]

[ad_1]

طرح کارتی شدن سوخت هواپیما نیامده لغو شد و لابی قوی تر ایرلاین ها جواب داد. شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی هفته گذشته توانستند فقط یک روز حرف خود را به کرسی بنشانند و طرح کارتی شدن سوخت هواپیما را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی اعلام کرد که ایرلاین ها از این پس باید به صورت نقدی بهای سوخت را بپردازند و طرح کارتی شدن سوخت برای هواپیماها را اجرایی کرد اما ایرلاین ها به این اقدام واکنش شدید را نشان دادند و حتی تهدید به کنسل کردن پروازها کردند.


قرار بر این بود که این طرح به صورت پلکانی از اول شهریور در چند فرودگاه کلید بخورد و تا پایان شهریور در تمام فرودگاه های کشور اجرایی شود اما در نهایت لابی قوی تر ایرلاین ها جواب داد اعلام شد که اجرای این طرح تا یک ماه به تعویق می افتد اما گویا قرار است این طرح به طور کلی حذف شود.


مدیران شرکت های هواپیمایی معتقد هستند که در هیچ کجای دنیا به این شیوه یعنی پرداخت نقدی و کارتی شدن هواپیماها سوختگیری نمی کنند و از سوی دیگر بین ایرلاین ها و شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی ضمانتنامه بانکی  وجود دارد و هر ماه  هزینه سوختگیری تسویه می شود.     


 مقصود اسعدی سامانی ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اساسا طرح کارتی شدن سوختگیری امکان اجرا ندارد، گفت: در ۵ ماه گذشته پرداخت بهای سوخت ایرلاین ها به شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی یک روال منطقی و خوبی داشت و شرکت های هواپیمایی با دریافت صورت حساب ها از سوی شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی، هزینه سوختگیری در طول یک ماه را می پرداختند.


وی با بیان اینکه اشکالی در این سیستم پرداخت وجود نداشت، ادامه داد: در حالی دولت کارت سوخت خودروها را جمع آوری می کند، کارتی کردن سوخت هواپیماها منطقی نیست. این مکانسیم ممکن است پرواز ایرلاین ها را مختل کند.


اسعدی سامانی با بیان اینکه بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی از زمانی شروع شد که به صورت غیر قانونی برخلاف مصوبه مجلس قیمت سوخت افزایش یافت، ادامه داد: آن زمان هم بدهی ها قسط بندی شدند و ایرلاین ها در موعد مقرر نسبت به پرداخت اقساط اقدام کردند.


دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در این یک ماه جلساتی با شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی خواهیم داشت، گفت: اینکه روش جدیدی برای پرداخت بهای سوخت ابداع شود درست نیست و معتقدیم این طرح نمی توان اجرا ندارد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تهاتر بدهی های دولت به ایرلاین و بدهی ایرلاین ها بابت بدهی های سوختی وجود دارد، گفت: برخی از شرکت های هواپیمایی بابت پروازهای تکلیفی که انجام داده اند از دولت طلبکار هستند که رقم آن به  ۱۳۰۰ میلیارد تومان می رسد.


اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی موضوع تهاتر را می پذیرد، اظهار داشت: پرداخت بدهی های دولت از طریق تهاتر مصوبه قانونی است و دولت موظف به اجرای آن است.             


به گزارش ایلنا، چندی پیش «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که شرکت های هواپیمایی چیزی  حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان به  دستگاه ها و نهادها بدهکار هستند که طبق اعلام شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی سال گذشته میزان بدهی ایرلاین ها به این شرکت  ۷۰۰ میلیارد تومان بود.  

[ad_2]

منبع:ایلنا

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس