تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵

[ad_1] مشاور وزیر آموزش و پرورش معتقد است، آموزش و پرورش ماهیت فرابخشی دارد و به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل را حل و فصل کند. به گزارش ایسنا، سید رحیم میرشاه ولد در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ که امروز (سوم مهر) در دبیرستان مائده کرمانشاه برگزار شد، از ماهیت فرابخشی آموزش و پرورش یاد […]

[ad_1]

مشاور وزیر آموزش و پرورش معتقد است، آموزش و پرورش ماهیت فرابخشی دارد و به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل را حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، سید رحیم میرشاه ولد در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ که امروز (سوم مهر) در دبیرستان مائده کرمانشاه برگزار شد، از ماهیت فرابخشی آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: آموزش و پروش به تنهایی از عهده همه مسائل بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر است.

وی ادامه داد: لزوم مشارکت سایر دستگاه‌ها در آموزش و پرورش از شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها مشهود است که دستگاه‌های مختلف و متعددی عضو آن هستند.

به گفته این مسئول، این مشارکت صرفا از بعد مالی نیست و مشارکت سایر بخش‌ها را در طراحی برنامه‌هایی که به موفقیت آموزش و پرورش منجر شود، نیاز داریم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: با این وجود در بسیاری از نقاط خصوصا مناطق دورافتاده آموزش و پرورش به تنهایی حضور دارد و خدمت رسانی می‌کند. برای مثال ما ۱۲۰ مدرسه تک نفره و صدها مدرسه زیر پنج دانش‌آموز در نقاط دورافتاده کشور داریم که فقط آموزش و پرورش در آنها حضور دارد.

میرشاه ولد در بخش دیگری از سخنان خود اولیاء دانش‌آموزان را خطاب قرار داد و از آنها خواست توجه روحی و روانی ویژه‌ای به فرزندان خود داشته باشند و فقط به نیازهای مادی آنان توجه نکنند.

وی یادآوری کرد: بسیاری از دانش‌آموزان از بعد مالی مشکلی ندارند، اما در بعد توجه به نیازهای روحی و روانی گلایه دارند و لازم است در جلساتی که بین اولیاء و مربیان مدارس برگزار می‌شود، زمانی هم به خود دانش‌آموزان اختصاص داده شود تا به بیان مشکلات خود بپردازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به مربیان و معلمان مدارس، اظهار کرد: اگرچه این قشر زحمت زیادی می‌کشند، اما برخی از زحمات آنها به نتیجه نمی‌رسد.

میرشاه ولد با بیان اینکه معلم‌ها هنوز تصور می‌کنند آموزش یک جریان عمودی و از بالا به پایین است که فقط از معلم به دانش آموز منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: دیگر وقت صندلی چیدن و اینکه یک نفر بالا برود و مطالبی ارائه کند و بقیه فقط گوش بدهند گذشته است، امروز تعلیم و تربیت دو طرفه است و معلمان هم باید هم یاد بدهند و هم یاد بگیرند.

وی معتقد است، اگر معلمان این شیوه را قبول داشته باشند هم خود آنها رشد می‌کنند و هم تحولی در نظم آموزش و پرورش کشور ایجاد می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان نیز خواست تلاش خود را بیشتر کنند و گفت: این تلاش زمانی بیشتری می‌شود که ظرفیت روحی و روانی خود را بشناسند.

میرشاه ولد خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که نمره خوب نمی‌گیرند یا ترک تحصیل می‌کنند ظرفیت وجودی خود را خوب نشناختند، این ظرفیت در بخش‌های مختلف اندیشیدن، تشخیص جایگاه و … است.

به گفته این مسئول، گاهی موانعی هم بر سر راه پیشرفت دانش آموزان وجود دارد که عمدتا در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و دانش آموزان باید این آسیب ها را بشناسند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس