تاریخ انتشار: ۱۳ مرد ۱۳۹۵

بوئینگ از لغو برنامه‌های خود برای تولید یک فروند ۷۴۷ در هر ماه از سال ۲۰۱۹ و برنامه‌ریزی‌ها برای نصف شدن تولیدات ۷۴۷ از ماه سپتامبر پرده برداشت.    شرکت بوئینگ، بزرگ‌ترین هواپیماساز دنیا، قصد دارد تولید ۷۴۷ های افسانه‌ای خود را به دلیل کاهش تولید و فشارهای قیمتی متوقف کند. به گزارش روزنامه دنیای […]


بوئینگ از لغو برنامه‌های خود برای تولید یک فروند ۷۴۷ در هر ماه از سال ۲۰۱۹ و برنامه‌ریزی‌ها برای نصف شدن تولیدات ۷۴۷ از ماه سپتامبر پرده برداشت.

   شرکت بوئینگ، بزرگ‌ترین هواپیماساز دنیا، قصد دارد تولید ۷۴۷ های افسانه‌ای خود را به دلیل کاهش تولید و فشارهای قیمتی متوقف کند.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، این شرکت، در اعلامیه‌ای اعلام کرد اگر سفارش‌های این هواپیما با افزایش روبه‌رو نشود و شرایط بازار به همین روند پیش رود و زیان‌های‌ حاصل از تولید این هواپیما جبران نشود، به طور حتم توقف تولید آن را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

در این اعلامیه، بوئینگ از لغو برنامه‌های خود برای تولید یک فروند ۷۴۷ در هر ماه از سال ۲۰۱۹ و برنامه‌ریزی‌ها برای نصف شدن تولیدات ۷۴۷ از ماه سپتامبر پرده برداشت.

  توقف تولید ۷۴۷ در دستور کار بوئینگ

دنیس میلنبرگ، مدیر اجرایی بوئینگ می‌گوید: در برنامه ۷۴۷، تصمیم گرفتیم انتظارات از تولید در آینده را کاهش دهیم و برای استفاده از درآمدها برای رفع نواقص امروز صنعت حمل‌و‌نقل هوایی برنامه‌ریزی کردیم. وی ادامه می‌دهد: با وجود چالش‌های مداوم در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی همچنان ۷۴۷ را به‌عنوان تولیدی منحصر به‌فرد و قابل توجه در درازمدت برای مشتریان خود می‌دانیم. بوئینگ از هرگونه اظهارنظر دیگری در روز پنجشنبه خودداری کرده است.

  رکود فراگیر در بازار پهن پیکرها

میزان تولید ۷۴۷ که تا ژوئن ۲۰۱۵، یک‌و‌نیم فروند در هر ماه بود، در ماه جاری به یک فروند در ماه کاهش یافته است. آخرین نسخه‌های ۷۴۷ توسط شرکت‌های هواپیمایی کاتای پاسیفیک، لوفت‌هانزا و ایرچاینا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. البته تنها بوئینگ نیست که در فروش مدل‌های غول‌پیکر خود با مشکلاتی روبه‌رو شده است، بلکه رقیب بزرگ آن، ایرباس نیز با کاهش آمار تولید هفتگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این شرکت فرانسوی به‌تازگی از نصف کردن میزان تولید ایرباس ۳۸۰ به نفع هواپیماهای ۲ موتوره کوچک‌تر، به دلیل تقاضای بیشتر از سوی ایرلاین‌ها خبر داد.

  کاهش تولید ۳۸۰ ایرباس

این شرکت اعلام کرده است قصد دارد برای جلوگیری از زیان‌های ناشی از کمبود سفارش، تحویل سفارش مدل ۳۸۰ خود را از ۲۷ فروند در سال ۲۰۱۵ به ۱۲ فروند در سال ۲۰۱۸ برساند. این تحولات، شنیده‌هایی مبنی‌بر پشیمانی شرکت‌های هواپیماساز از ساخت هواپیماهای غول‌پیکر و ۲ کابینه را بیش از پیش
تایید می‌کند.

  معرفی نسل جدیدی از امبرائر فنام

«فنام ۱۰۰»، مدل جدید هواپیمای شرکت برزیلی امبرائر با بهره‌گیری از کنترلرهای خلبانی لمسی و موتورهای سفارشی شرکت «پرات‌اند‌ویتنی» انقلابی در عرصه هوانوردی به وجود آورده است. این مشخصات موجب شده است این هواپیما با امتیازات مثبتی ازجمله سرعت و عملکرد و بهره‌وری بهتر و بیشتر پای به عرصه هوایی دنیا بگذارد. «فنام ۱۰۰ ای‌وی» برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

مشتریان پر و پا قرص

اگرچه این هواپیما هنوز پا به بازار نگذاشته است اما از وجود دو مشتری بزرگ با کاربری‌های مختلف بهره می‌برد. شرکت «مکزیکو اکراس» یکی از خدمات‌دهندگان هوایی خصوصی و باکیفیت در کشور مکزیک از وجود این هواپیماهای خوش‌عملکرد در فرودگاه خصوصی خود (تالوکا) بهره
خواهد برد.

از سوی دیگر، آکادمی آموزش خلبانی امارات، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هواپیمایی امارات که در اواخر سال جاری قصد دارد فعالیت‌های آموزشی خود را برای رسیدگی به تقاضای رو به‌رشد این صنعت برای خلبانان در سال‌های پیش رو آغاز کند، ۵ سفارش خود را از «فنام ۱۰۰ ای» به «فنام ۱۰۰ ای‌وی» ارتقا داده است.

 در این صورت، آکادمی آموزش خلبانی امارات نخستین شرکتی خواهد بود که با استفاده از این پلت‌فرم، خلبان‌های خود را آموزش خواهد داد.

  عملکرد بهتر، کارایی بیشتر

مارکو تولیو پلگرینی، مدیرعامل شرکت جت‌سازی امبرائر می‌گوید: «فنام ۱۰۰» با تعریف جدیدی از استانداردهای رفاه، عملکرد و هزینه‌های عملیاتی انقلابی در این عرصه به وجود آورده است. هم‌چنین، «فنام ۱۰۰ ای وی» با ارائه عملکرد بهتر، کارایی بیشتر و کاهش هزینه‌های عملیاتی رکوردهای بهتری را بر جای خواهد گذاشت.

  نظر مشتریان

پدرو کرسی امبرلینک، مدیرعامل شرکت «مکزیکو اکراس» می‌گوید: با توسعه خدمات چارتر، مشتریان ما توقعات بیشتری برای راحتی و رفاه دارند و انتظار دارند کیفیت خدمات‌مان با شرکت‌های تراز اول تفاوتی نداشته باشد.

حالا با اضافه شدن هواپیمای «فنام ای‌وی» به ناوگان‌مان، مشتریان‌مان از راحتی و رفاه بی‌بدیلی در کابین‌های آن بهره می‌برند و از بزرگ‌ترین ظرفیت حمل بار در دنیا، در حالی‌که به مسافت های دور و نزدیک پرواز می‌کنند، لذت می‌برند.

آکادمی آموزش خلبانی امارات که بناست در ماه اکتبر ۲۰۱۶ افتتاح شود، قصد دارد کار خود را با ناوگانی جوان، مدرن و منحصر به فرد آغاز کند. در برنامه‌های رو به افزایش این آکادمی، قرار است خلبانان در حوزه‌هایی مانند پرواز با هواپیماهای تک‌موتور «فنام ۱۰۰ ای‌وی» آموزش ببینند. عادل الرضا، معاون اجرایی مدیرعامل و مدیر‌ عملیاتی شرکت هواپیمایی امارات معتقد است: ما «فنام ۱۰۰» را به دلیل سیستم‌های بی‌همتا و سهولت عملیات، عملیات هوایی درجه یک، طراحی منحصر به‌فرد و ویژگی‌های پرواز مطیع آن در نظر گرفتیم. دانشجویان ما از فناوری نسل بعد، سرعت و رانش بیشتر در «فنام ۱۰۰ ای وی» بهره خواهند برد.



منبع:عصر ایران

۰۰

برچسب ها:
نظرات شما

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس